31 Ocak 2008 Perşembe

AVCI BÖREĞİ

Bu böreği çok seviyorum, şimdiye kadar 3-4 kere yaptım, farklı arkadaşlarımıza ve akrabalarımıza ikram ettim, herkesten tam not aldı. O nedenle tarifi paylaşmak istiyorum. Tarifi belki çoğumuz biliyor, çünkü orjinal tarif Portakal Ağacı'ndan. Ben iç tarini aynen uyguladım, ama börekleri biraz farklı hazırladım. Avcı böreğini ilk defa seneler önce Assos'a gittiğimizde kale kalıntıları civarında yayık ayranla birlikte sunulan bir yerde yemiştik ve çok hoşumuza gitmişti. Ben de tarifi bulunca hemen uyguladım, gerçi benim yediğimin içinde havuç da vardı ama bu tarif bu şekilde son derece başarılı o nedenle değiştirmek istemedim. Siz isterseniz havuçla hazırlanan bir iç yapabilirsiniz.

Malzemeler:

-4 yufka
-300gr kıyma
-2 adet soğan
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1/2 çay bardağı bulgur
-1 çay bardağı sıcak su
-1/2 su bardağı ceviz içi, dövülmüş
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı karabiber
-1 su bardağı maydanoz
-1 yumurta
-Galeta unu
-1/2 su bardağı yoğurt
-1/2 su bardağı sıvıyağ (ben fındık yağı kullandım)

Yapılışı:

Öncelikle kıymayı ve doğradığımız soğanı 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile kavuruyoruz. Biber salçasını ekliyoruz, bulguru ve suyu da ekleyip pişiriyoruz. Piştikten sonra ocaktan alıp ceviz, tuz, karabiber ve maydanozu ilave ediyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
1/2 su bardağı sıvıyağ ve yoğurdu karıştırıyoruz ve yufkalardan birini masaya yayıp, ikiye katlıyoruz ve arasına fırça ile yoğurtlu karışımdan sürüyoruz. Sonra yufkayı istediğimiz börek büyüklüğüne göre üçgenlere bölüyoruz. Ben 6'ya böldüm, daha küçük börekler için 8'e de bölebiliriz. Bu aşamada üzerlerine tekrar hazırladığımız harçtan hafifçe fırçayla sürerek, pişince katlarının daha belli olmasını sağlıyoruz. Geniş taraflarına hazırladığımız içten koyup, kenarlarını kapatarak sarıyoruz. (sigara böreği gibi) Diğer yufkaları da aynı şekilde hazırlıyoruz. Yumurtayı çırpı yoruz ve hazırladığımız börekleri önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz. Tabi istersek sıvıyağda da kızartabiliriz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: