31 Ocak 2008 Perşembe

KAHVELİ MİNİK YILDIZLAR ve FINDIKLI KURABİYE ORDUSU

Yaz rehaveti ile blog yavaş ilerliyor maalesef, yeni şeyler yapamıyorum çünkü yenmiyor, ama önümüzdeki günlerde biraz hız kazanacağınız diye umuyorum, çünkü bunun için sebepler var:) Kahveli minik yıldızları geçen hafta, fındıklı kurabiye ordusunu ise daha önce yapmıştım. Sizleri aynı görüntüyle sıkmak istemediğim için iki tarifi birden yazmaya karar verdim. Kahveli minik yıldızları doğaçlama yaptım, fındıklı kurabiye ordusu ise Ayşem'in reçetesi.
KAHVELİ MİNİK YILDIZLAR

Kahveli minik yıldızları, tek kişilik ayak üstü ikramlara uygun olması amacıyla yaptım. Hamuru hazırlamak kolay, tek zorluk küçük kalıplarla çalışmak, çünkü zaman alıyor. ama buna değiyor çünkü çok lezzetliler, tek sorun minik oldukları için çerez gibi yemeye başlıyorsunuz ve kaç tane yediğinizi anlamıyorsunuz.
Tazeliğini 1 hafta koruyabilen, kurabiye kavanozuna atıştırmalık olarak koyabileceğimiz kurabiyeler olduğunu söylemeliyim. Ben küçük kalıp kullandım ama aynı hamurla daha büyük kalıplarla veya yuvarlayarak kurabiye yapıp, çay servisleri için hazırlayabilirsiniz. Türk kahvesi yerine de espresso veya nescafe kullanabilirsiniz. Tarif şöyle;

Malzemeler:
-1 paket çikolatalı, fındıklı puding
-1 yemek kaşığı türk kahvesi
-150 gr tereyağ (oda ısısında)
-10 yemek kaşığı un
-1 çay bardağı dövülmüş fındık

Yapılışı:

Kuru malzemeleri birbiriyle karıştırdıktan sonra, tereyağ ile yumuşak bir hamur hazırlıyoruz ve kolay şekil vermek amacıyla yarım saat kadar buzdolabında bekletiyoruz. Hamurumuzu merdane ile 1 cm kalınlığında açıp, kalıplarla şekil veriyoruz ve önceden ısıtılmış 160 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz. Afiyet olsun...

FINDIKLI KURABİYE ORDUSU

Fındıklı miniklerin tarifi Ayşem'den tükkanda tadına baktığımda ben de yapmalıyım demiştim, kurabiye yemeye direnen Aşçı Yamağı'da çok sevince yapmak şart oldu ve bende yaptım. Blog gezilerim sırasında aynı duygularla Selen'in de yaptığını görmüştüm. Kurabiyeler çok lezzetli ve minik kahveli yıldızlarda olan sorun bunlarda da var; ne kadar yediğinizi bilemiyorsunuz. Tarifin orjinali burada, benim uyguladığım ise aşağıda. Bu ölçü ile 70 tane kurabiye yaptım.

Malzemeler:

-125 gr tereyağ (oda sıcaklığı)
-1,5 su bardağı un (elenmiş)
-1 paket vanilya
-2 çorba kaşığı şeker
-1 su bardağı dövülmüş fındık
-1,5 çorba kaşığı tarçın
-1,5 çorba kaşığı pudra şekeri

Yapılışı:

Tarçın ve pudra şekeri dışında bütün malzemeleri yoğuruyoruz ve 30 dakika oda sıcaklığında dinlendiriyoruz. Küçük toplar halinde şekil vererek önceden 170 dereceye ısıttığımız fırında 30 dakika kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız kurabiyeler ılınınca tarçın ve pudra şekeri karışımına buluyoruz. Burada dikkat edilecek noktalar Ayşem'in "Peçete Notlar"ında yazıyor, fındıkları daha önceden fırınlayarak daha lezzetli kurabiyeler elde edeceğimizi, fırından çıkardığımız kurabiyeleri tel ızgara üzerine alırsak pişmeye devam etmeyeceklerini ve kurabiyeleri ılımadan tarçın ve pudra şekeri karışımına bularsak, pudra şekerinin eriyip, kurabiyelerin renklerinin değiştiğini belirtmiş (ben maalesef bu hataya düştüm, fotoğraflardanda görebileceğiniz gibi kurabiyelerin rengi biraz koyu oldu ve yüzeyinde toplandı karışım) ben de buraya fındıkları çok küçük çekmemenizi tavsiye edeceğim, biraz irice dövülürse, kurabiyeyi daha lezzetli yapıyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: