22 Ocak 2008 Salı

MAHLEPLİ POĞAÇA

Annemin mahlepli poğaçası daha önceki yazılarımda( çay keyfi ve kahvaltı daveti) yeralmıştı. Tatil ve etkinlikler derken yazamadığım tarifi bugün paylaşıyorum. Beş çaylarına, kahvaltılara çok uygun bir tarif, bugünler de ise sahur için hazırlayabilirsiniz. Önceden yapıp buzlukta bekletebilirsiniz, ben anneme yaptırıp, buzluğa koyuyorum ve ihtiyaç duyduğum zamanlar ısıtarak yiyoruz, bu şekilde yeni yapılmış gibi taze kaldığını söyleyebilirim. Annemlerde yaptığımızdan biraz getirme şansı bulmuştum, onları kahvaltı davetinde ikram ettim ve çok beğenildi. Muğla'da tekrar yaptığımızda ise 1 tepsiyi soğumadan bitirdiğimizi itiraf etmeliyim. Fotoğraflarda o gün çekilmişti. Anneciğimin ellerine sağlık diyorum ve tarife geçiyorum.

Malzemeler: (2 tepsi için)

-1 paket yaşmaya
-3 adet yumurta
-2 su bardağı süt
-1 su bardağı sıvıyağ
-100 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
-2 yemek kaşığı şeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı mahlep
-Alabildiği kadar un
-250 gr beyaz peynir
-1/2 demet maydanoz
-Çörekotu

Yapılışı:

Sütümüzün yarım bardağını ılıtıp, mayanın üzerine döküp, maya kabarana kadar sıcak bir ortamda bekletiyoruz. Mayamız eriyip, kabarınca, yoğurma kabımıza 2-3 su bardağı un koyup, ortasını havuz gibi açarak, 2 yumurta sarısı hariç, tüm malzemelerimizi ekleyip, karıştırıyoruz. Hamurumuz kulak memesi yumuşaklığına ulaşana kadar un ekleyerek yoğurmaya devam ediyoruz. Hazır olan hamurumuzu, yaz aylarında 30 dakika, kışın ise 1 saat kadar üzerini örterek dinlendiriyoruz ve hamurun mayalanmasını sağlıyoruz. Sonra hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, içlerine peynir ve maydanozla hazırladığımız harçtan koyup, istediğimiz şekilde (yuvarlak, oval) poğaçalar yapıyoruz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpiştirip, önceden ısıttığımız 175 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: