22 Ocak 2008 Salı

KEREVİZ ÇORBASI VE BİR TUTAM BAHARAT

İstanbul'da geçen sene özlediğimiz kışı soğuk bakımından yaşıyoruz, bazılarınız bana kızabilir ama ben kar da yağsın istiyorum. Biliyorum İstanbul'da kar eziyet demek, uzun trafik sıkışıklıkları demek, araç bulamamak demek ama yine de ben karı özledim, en iyisi karlı bir yerlere gitmek...
Bir tutam baharata gelince bu baharatı ilk evlendiğim günlerde Sener Dayımızı ziyarete gittiğimizde beni götürdüğü Beyoğlu'ndaki baharatçıdan almıştım, daha doğrusu Kadir Bey (Bünsa Baharat'ın sahibi) hazırlayıp vermişti, içinde ne olduğunu söylemeksizin, bunu özellikle köfte, kuru fasülye olmak üzere bir çok yemeğe kullanabilirsin dedi. İçinde pek çok baharat bulunan bu karışımı ben de bazı yemeklerimde ve çorbaların bir kısmında kullanıyorum. Yolunuz Çiçek Pasajı'na düşerse Bünsa Baharat'tan (Tel: 0 212 2436265) bu karışımı denemek üzere alabilirsiniz.
Bu soğuk havalarda evde en çok aranan şey sıcacık bir çorba, ben de size bir fincan sıcak çorba öneriyorum;

Malzemeler:(4 kişilik)

-2 orta boy kereviz
-1 adet soğan
-1 diş sarmısak
-1 adet havuç
-1 adet küçük patates
-1 çay bardağı kırmızı mercimek
-1 yemek kaşığı un
-2 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 su bardağı süt
-1 yumurta sarısı
-Tuz, karabiber
-1 çay kaşığı özel yemek baharatı

Yapılışı:

Kerevizlerimizi, patatesi ve havucu soyup iri şekilde rendeliyoruz. Kerevizin kararmasını önlemek için en sona bırakmakta fayda var. Soğan ve sarmısağımızı ufak doğrayıp, yıkadığımız kırmızı mercimeği de ekleyerek malzemelerimizi düdüklü tencereye koyup, 5 su bardağı su ekleyip düdüklünün pimi çıktıktan sonra 20 dakika pişirerek hazırlıyoruz. Düdüklü kullanmayacaksak, sebzelerimiz yumuşayana kadar normal bir tencerede pişirebiliriz.Biraz soğuduktan sonra blenderdan geçirip, bekletiyoruz. Ayrı bir tencerede eytinyağımız ile 1 yemek kaşığı unu hafifçe kavuruyoruz ve haşlanmış sebze püremizi ilave ediyoruz. Ayrı bir kapta iyice çırptığımız yumurta sarısı ve süt karışımını çorbamız kaynayınca azar azar çorbamızı sürekli karışıtırarak ilave ediyoruz. Son olarak baharat ve tuzunu ekliyoruz. Kaynadıktan sonra ocaktan alıyoruz. Servis yaparken istersek üzerine kırmızı biber serpiştirebiliriz. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: