22 Ocak 2008 Salı

PATLICANLI PİLAV, NAM-I DİĞER AFRODİT'İN SEÇİMİ

Pilav aşçı yamağının en sevdiği yiyeceklerden biri, her yemeğin yanında olsa bıkmadan yer, ben ise İstanbul'a taşınana kadar (9 yıl önce) hiç pilav yemezdim, bir kaç denemem de pek başarılı olmamıştı. Daha sonraları pek çok yiyecekte yaşadığım gibi pilavı da sevmeye başladım ve güzel yapmaya...Bu pilavın ilhamı yine Bozcaada'da oluştu, rüzgarlı adada Mitos plajında geçen yıl ve bu yıl yediğimiz yemeklerden biriydi, ismi de Afrodit'in seçimi. Menüdeki tüm yemeklere mitolojik isimler verilmişti, ben de seçimimi Afrodit'ten yana kullandım. Aşçı yamağı da tadına bakıp çok beğenince İstanbul'da denerim demiştim. Bu ikinci yapışım, ilkinde fotoğraf çekmeye fırsat bulamadan bitti pilavımız. Benim favorilerim listesine girdi bu lezzetli pilav, değişikliğe açıksanız, klasik pilav yerine Afrodit'in seçimini denemenizi tavsiye ederim. Tarif şöyle;
Malzemeler:(4 kişilik)
-1,5 su bardağı pirinç
-2 adet patlıcan
-1 yemek kaşığı zeytinyağ
-2,5 su bardağı kaynamış su
-1 yemek kaşığı sıvıyağ
-1 büyük soğan
-1 adet domates
-2 çay kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı kuru nane
-1 su bardağı sıvıyağ
Yapılışı:

Öncelikle patlıcanlarımızı alacalı soyup, küp şeklinde doğruyoruz ve tuzlu suda 10 dakika kadar bekletiyoruz. Sonra patlıcanlarımızı yıkayıp, süzdürüp, kağıt havlu ile suyunu iyice alıyoruz. İyice ısıttığımız sıvıyağda patlıcanlarımızı kızartıyoruz. Bu arada pirincimizi de ılık suda yarım saat kadar bekletiyoruz. Patlıcanlarımız kızarınca kağıt havluya alıp, fazla yağının süzülmesini için bekletiyoruz. Pilav tenceremize zeytinyağımızı koyup, ince doğradığımız soğanı hafifçe kavuruyoruz ve kuru nanemizi ekliyoruz. Sonra kabuklarını soyup, küp şeklinde doğradığımız domatesi ekleyip, biraz kavrulunca, yıkayıp, süzdürdüğümüz pirincimizi de ekliyoruz. Tüm malzemelerimizi 7-8 dakika kavurup, kaynamış suyu ve tuzunu ilave edip, kısık ateşte pirinç suyu çekene kadar pişiriyoruz ve pilavı ocaktan almamızdan 1-2 dakika önce kızarmış patlıcanı ekleyip, karıştırıyoruz. Pilavımız 15 dakika kadar demlendikten sonra servis yapabiliriz. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: