31 Ocak 2008 Perşembe

KORUK EKŞİLİ KISIR

Kısır en sevdiğim şeylerden biri, bulguru çok seviyorum, dolayısı ile bulgurdan yapılan her şeyi seviyorum, bazı sebze yemeklerinin içine de ekliyorum:) Kısırın kalabalıkta keyifle yenilen bir yiyecek olduğunu düşünüyorum, bu nedenle de annemlerle biraraya gelince hemen 5 çayına kısır yapalım dedim. Bahçede dolaşırken asmanın sardığı çardağa başımı kaldırıp bakınca, albenisi yüksek koruk salkımlarını gördüm ve koruk ekşili olsun kısır dedim ve işe koyuldum. Kısır tarifi çoktur ama benim kısırım sevilir o nedenle nasıl yaptığımı ve malzemelerimi paylaşmak istedim. Tarif şöyle;

Malzemeler:

-2 su bardağı ince bulgur
-1 kuru soğan
-1 yemek kaşığı domates salçası
-1 yemek kaşığı biber salçası
-2 su bardağı sıcak su
-1 tatlı kaşığı tuz
-5-6 dal taze soğan
-yarım demet maydanoz
-2 adet yeşil biber
-1 yemek kaşığı pul biber
-1 tatlı kaşığı karabiber
-1 tatlı kaşığı kimyon
-1/2 limon suyu
-3 yemek kaşığı zeytinyağı
-2 adet domates
-2 adet salatalık
-1 salkım koruk (yerine nar ekşisi veya limon kullanabilirsiniz)

Yapılışı:

Öncelikle,bulgurumuzu geniş bir kaba koyuyoruz ve üzerine sıcak suyumuzu döküp, demlenmesi için kabın üstünü kapatıyoruz. Bu arada küçük bir tavada doğradığımız soğanları hafifçe kavuruyoruz ve doğradığımız biberleri ekleyip, kavurmaya devam ediyoruz, sonra salçalarımızı koyup, 1-2 dakika sonra ocaktan alıyoruz. Biraz ılıyınca, demlenmiş olan bulgura ekleyip karıştırıyoruz. Tabi istersek yoğurarak da yapabiliriz. Sonra baharatlarımızı ilave ediyoruz, ben her zaman kimyon eklemem ama bu defa kimyonun hazmı kolaylaştırıcı etkisinden faydalanmak için koydum. Daha sonra ince doğradığımız maydanoz ve taze soğanı, limon suyunu, tuzunu ve koruk ekşisini ilave ediyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Koruk ekşisini ise korukları, kevgire bastırarak suyunu çıkararak hazırlıyoruz (bu kolay yöntem) veya korukları tek tek sapından ayıklayıp, tuz ekleyerek bir kapta iyice karıştırıp yumuşatıyoruz ve sonra yine suyunu çıkarıyoruz. Bu şekilde hazırladığımız koruk ekşisini, dolapta muhafaza ederek daha sonra da kullanabiliriz. Tabi bu seçeneği her zaman uygulayamayız koruk olmayacağı için o zaman ise limon suyunu arttırabiliriz veya nar ekşisi ilave edebiliriz. Kısırımızı hazırlayınca, bir kalıba koyup, 2-3 dakika bekletip, kalıptan çıkarıyoruz ve salatalık ve domates dilimleri ile süsleyerek servis yapıyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: