22 Ocak 2008 Salı

BEYAZ VE BİTTER ÇİKOLATALI BROWNİ

Kaynana Çatlatan Tarifler Etkinliği için ne yapacağımı düşünürken, birden sayfamda browni tarifi yeralmadığını farketim, oysaki cheesecake tutkum başlayana kadar en sevdiğim tatlılardan biriydi, ılık, üzerinden çikolata akan ve yanında vanilyalı dondurma olan bir browni.( Hala en sevdiklerimden biridir)Durum böyle olunca hemen browni yapmaya giriştim ve biraz farklı olsun diye hem beyaz, hem de bitter çikolata kullandım. Fotoğrafların istediğim gibi olmadığını söylemeliyim, çünkü İstanbul'da hava çok kapalıydı, sabah saatlerinde dışarda bile flaşsız çekemedim, o nedenle fotoğraflar maalesef lezzetini yansıtmakta yetersiz kaldı, ama çok güzel bir browni olduğunu söyleyerek, denemenizi tavsiye edebilirim. Tarif şöyle,

Malzemeler:

-1 su bardağı esmer şeker
-200 ml krema
-100 gr beyaz çikolata (küçük parçalar halinde)
-100 gr bitter çikolata (küçük parçalar halinde)
-1,5 su bardağı un
-1 paket kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı vanilya özü
-3 büyük boy yumurta(küçükse 4 adet kullanabiliriz)
-100 gr tereyağ
-1 su bardağı kıyılmış ceviz
-2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

Öncelikle oda sıcaklığındaki tereyağımızı ve şekerimizi çırpıyoruz, ve ayrı bir kapta çırptığımız yumurtalarımızı ekliyoruz. Sonra sırasıyla, krema, vanilya, unumuzu, kabartma tozumuzu ve kakaoyu ekleyip, çırpmaya devam ediyoruz. Son olarak çikolatalarımız ve cevizimizi ilave ediyoruz. Ben çikolatalar ve cevizi bıçakla küçük parçalar halinde kestim, damla çikolata kullanmayı, çikolatanın yerini tutamayacağını düşündüğüm için tercih etmedim, sizlere de bu şekilde yapmanızı öneririm. Browni karışımımız hazırlanınca, iyice yağladığımız ve tabanına yağlı kağıt kestiğimiz bir kalıba döküp, önceden 150 dereceye ısıttığımız fırında 30 dakika pişiriyoruz. Pişirme konusunda önerim kendi fırınınızın ayarıdır, normal kekleri pişirme ısısı ve süresinden biraz daha az olmasına dikkat edebiliriz. Hafif soğuduktan sonra benim yaptığım gibi üzerini beyaz ve bitter çikolata ile süsleyebilir veya çikolatayı sos olarak kullanabilirsiniz. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: