31 Ocak 2008 Perşembe

LİMON YE- LİMONLU RİSOTTO ve LİMONLU TART

Bu ayki etkinliğimizin konusu limon ve ev sahibimiz limon çiçeği . Süheyla'ya kolay gelsin diyorum ve yazın sıcak günlerinde ferahlık veren limon konusu için ve içimizi açan logo için teşekkür ediyorum.

Limon herşeye konabilecek az sayıdaki yiyecekten biri, tatlılara, tuzlulara, salatalara, yemeklere, içeceklere, herşeye yakışıyor. Ben de bu ayki etkinlik için hazırlanırken yeni bir şeyler denemek istedim. Daha önce başarısız olan bir risotto denemem vardi, o zamandan beri limonlusunu yapmayı düşünüyordum ve etkinlik o itici gücü verdi ve mutfağa girdim:) Geçen sefer hataları anladığım için bu defa son derece lezzetli bir risotto elde ettim. Ayrıca yine uzun süredir yapılmayı bekleyen limonlu tart düşüncem ve buzlukta bekleyen tart hamurum vardı, biraz araştırma yaptıktan sonra kendi tarfimi uydurarak limonlu dolgumu da hazırladım ve tartımı da pişirdim. Bunların yanısıra blogumda yeralan ve lezzetli bulduğum 3 limonlu tarifin linkini aşağıda veriyorum.
-Limonlu cheesecake
-Zencefilli limonata
-Krem peynirli kurabiyeler
Yeni tarifler şöyle;

LİMONLU RİSOTTO

Risotto bildiğimiz gibi italyan mutfağına ait bir pilav. Özelliği Arborio pirincinden yapılıyor olması ve pişirme yöntemi. Pişirme yönemi ile pirincin içindeki nişastanın kendini salmasıyla oluşan kremayla lezzetlenen bir yemek. Arborio İtalya'nın kuzeyinde yetişen bir pirinç, bu pirinci ben Macro Market'ten aldım, ama bu pirinci bulamazsanız kırık pirinç kullanılabilirsiniz ama yine de bu özel yemeği kendi pirinci ile yapmakta fayda var. Pirinci koyduktan sonra saydam bir renk alana kadar karıştırarak pişirmek ve bu aşamadan sonra etsuyunu azar azar ekleyip, sürekli karıştırarak pişirmeye devam etmek diğer önemli noktalar.Bunlara dikkat ederek, istediğimiz malzemeyi ekleyerek risotto yapabiliriz. Patlıcanlı, sebzeli, tavuklu, deniz mahsüllü, mantarlı, peynirli, ıspanaklı vs. Bu malzemeleri pirinç tüm suyu çektinden sonra eklemek gerekiyor, tabi koyacağımız malzemenin pişmesi gerekiyorsa, önceden hazırlamalıyız. Etsuyu konusu da son derece önemli, ben bulyon kullanmanızı tavsiye etmem eğer mecbur değilseniz, bunlar yerine kendi yapacağımız etsuyu ile risottomuz çok daha lezzetli olacaktır.

Malzemeler:

-1 su bardağı arborio pirinci
-1 orta boysoğan
-1 yemek kaşığı tereyağ
-1 adet kırmızı biber
-1 limonun kabuğunun rendesi
-Yarım limonun suyu
-1/2 su bardağı et suyu
-1,5 su bardağı su
-1/2 çay bardağı beyaz şarap
-1/2 su bardağı rendelenmiş ve servis için 2 yemek kaşığı parmesan peyniri
-1 çay kaşığı deniz tuzu

Yapılışı:

Öncelikle su ve etsuyu karışımımızı kaynatıyoruz ve kısık ateşte kaynamaya devam etmesi için bırkıyoruz. Etsuyu su karışımımız hazırlanırken, soğanımızı ufak ufak doğrayıp, tereyağ ile kavuruyoruz ve yine ufak doğradığımız kırmızı biberi ekliyoruz. Kırmızı biberlerimiz pişince, pirincimizi ekliyoruz ve yukarda anlattığım gibi saydamlaşana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Sonra kaynamakta olan etsuyundan 2 kepçe alıyoruz ve pirincin üzerine döküyoruz ve su kalmayana kadar karıştırarak pişiriyoruz, su çekilince, yeniden 2 kepçe etsuyu koyuyoruz ve yine pirinç tamamını çekene kadar yine karıştırarak pişirmeye devam ediyoruz. Bıu işlemi suyumuz bitene kadar yapıyoruz, yalnız son seferde şarap ve limonsuyunu da ekliyoruz. Son seferde koyduğumuz suyu çekince pirincimiz limon kabuğu rendesini ve parmesan peynirini ve tuzumuzu ekleyip, ocaktan alıyoruz ve sıcak olarak, üzerine tekrar parmesan peyniri serpiştirerek servis yapıyoruz. Afiyet olsun...

LİMONLU TART

Limonlu diğer tarifim ise limonlu tart. Uzun zamandır limonlu tart yapmak istiyordum, birçok yerden tarif baktım ama hepsi çok yumurtalı idi, bir türlü içime sinmedi. En son yine kitapları karıştırırken nişasta ile yapılan limon kreması tarifini görünce iki tarifi karıştırarak daha hafif olması için yumurta miktarını azaltarak bir dolgu hazırlamaya karar verdim. Görüntü olarak hayal ettiğim gibi olmadığını itiraf etmeliyim ama son derece lezzetli olması bu kusurunu görmememizi sağladı. Tarif şöyle;

Malzemeler:(20 cm'lik kalıp için)

-Toz fındık ile hazırlanmış tart hamuru (Linkdeki tart hamurunu aynen hazırladım ama sadece badem yerine fındığı çekerek toz haline getirdim)
-2 yumurta
-50 ml krema
-1 tatlı kaşığı tereyağ
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-2 limonun kabuğunun rendesi
-1 su bardağından az eksik toz şeker
-1,5 limonun suyu
-1 paket tart jöle(isteğe bağlı)

Yapılışı:

Tart hamurumuzu linkdeki gibi hazırlayıp, kalıbımıza yerleştiriyoruz ve 15 dakika 160 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Fırınımız ısınırken dolgu kremamızı hazırlıyoruz. Yumurta, şeker, tereyağ ve nişastayı mikserle karıştırdıktan sonra, tart jölesi hariç tüm malzemelerimizi ekleyip, tekrar karıştırıyoruz ve hafif pişmiş olan tart hamurumuzun üzerine dikkatlice döküyoruz ve fırın aynı ısıda iken 15 dakika daha pişiriyoruz ve sonra fırın ısısını 100 dereceye düşürüp, 20 dakika daha pişiriyoruz. Isı düşürerek pişirme kısmını benim tartın üzeri kızarmaya başlayıp, hala çıvık olması nedeniyle yaptım, eğer sizin fırınınızda böyle bir sorun olmazsa ısıyı düşürmeden toplam 25 dakika pişirerek fırından alabilirsiniz. Soğuduktan sonra eğer daha parlak bir görünüm isterseniz paketeki tarife göre tart jölesi hazırlayıp, üzerine dökebilirsiniz. 2 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapabiliriz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: