23 Ocak 2008 Çarşamba

HAFTA SONU NOTLARI + VİŞNELİ BOL ÇİKOLATALI PASTA + RAMAZAN ETKİNLİĞİ

Cumartesi günü İzmit'e annemlere iftara davetliydik.Bir gün öncesi çok kötü bir gribe yakalandım malesef.Resimdeki pastayı annemlere götürmek için yaptım.Rahatsızlığımdan dolayı çabucak bitirmeye çalıştığımdan ,süslemesini istediğim gibi yapamadım ama tadı cidden çok güzeldi.Kayınvalidemle beraber yine bir gün önceden içli köftelerimizi hazırladık giderken götürmek için.Ben her ne kadar daha acemiysemde yinede köfteleri doldurup kapamayı becerebildim :) Eltimde çok güzel cevizli hurma tatlısı yapmıştı sağolsun.


Şimdi iyide nerede bu sofranın ve yemeklerin resmi diyeceksiniz.Yağmur ve trafikten dolayı her zaman bir buçuk saatte gittiğimiz yolu dört saatte gidip,iftara tam beş dakika kala içeri girebilince telaştan ve yol yorgunluğundan resim falan çekemedim tabiki,ama her şey çok güzeldi.Sohbet ve muhabbetle yenildi içildi,anneme buradan tekrar çok teşşekkür ediyorum,ellerine kollarına sağlık anneciğim!
Pastayıda tam evden çıkarken çabucak resimlemiştim Allah'tan elimde bir resim oldu hiç değilse :) Hepimizin eline sağlık !
Ayrıca bu ayın ilk etkinliğini kaçırdım malesef. Diğer etkinliğe pastamla katıldım bende.Ramazan etkinliğindeki diğer tarifleri için diyalog yemeklerine bakabilirsiniz.Süheyla etkinlik için çok teşekkürler !


Soframızdakiler:
  • mercimek çorbası
  • zeytinyağlı yaprak sarması
  • cevizli kabak salatası
  • etli taze fasülye
  • soslu şnitzel
  • içli köfte
  • komposto
  • karışık salata
  • pilav
  • hurma tatlısı
  • tulumba tatlısı
  • vişneli pasta

VİŞNELİ BOL ÇİKOLATALI PASTA

malzemeler:

Pandispanya:

  • Krokanlı pasta için yaptığım tarifi kullandım yine, sonuç mükemmeldi .Bir gün önceden pişirip hava almayacak şekilde streç filmle sarıp oda ısısında beklettim.Tarifi burada.

İçine:

  • Dondurulmuş yada komposto vişne -suyu süzülmüş.
  • Yarım su bardağı damla çikolata

Ara kreması:

  • 1 paket dr. oetker çikolata parçalı puding
  • 1,5 paket bitter çikolata -120 gr
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • kakaolu krem şanti - 1 poşeti kullanılacak

Yapılışı:

  • Pudingi kakao ve 2 bardak sütle pişirin.
  • Ocaktan alıp içine küçük parçalara kırdığınız çikolatayı ekleyip karıştırın.
  • Oda ısısına gelince buz dolabına alıp iyice soğutun.
  • 1 poşet kakaolu şantiyi toz olarak ekleyin güzelce mikserle çırpın.Kullanana kadar tekrar dolaba kaldırın.


Beyaz krema-üzeri için:

  • 2 paket vanilyalı puding
  • 5 bardak süt
  • 2 paket krema sertleştirici
  • 1 paket krem şanti-iki poşette kullanılacak
  • bir paket vanilya

Yapılışı:

  • 5 bardak sütle iki paket pudingi pişirin.
  • Ocaktan alın,ılınınca buzdolabına koyup iyice soğutun.
  • iki poşet toz kremşanti,vanilya ve krema sertleştiricileri ekleyip mikserle iyice çırpın.Tekrar buz dolabına koyun.

İkiye kestiğiniz pandispanyanın ilk katını vişne suyu ile biraz ıslatın.Üzerine çikolatalı kremanın tamamını yayın .Vişneleri dizip,damla çikolatayı serpin.Diğer pandispanyayı kapatın.Beyaz krema ile üzerini sıvayın,krema sıkacağı ile üzerini arzu ettiğiniz gibi süsleyip,kakao serpin.Buzdolabında 1 gece yada en az 5-6 saat bekletin.Ben akşamdan yapmıştım tadı ve kıvamı çok güzel bütünleşmişti.Hepinize bereketi ,muhabbeti bol sofralar dilerim.

Hiç yorum yok: