22 Ocak 2008 Salı

RAMAZAN GELDİ, HOŞ GELDİ- SAKIZLI GÜLLAÇ

Ne güzel oldu, bol bol etkinlik yapıyoruz, bu ayın 2. etkinliğinin ev sahibi Süheyla ve Diyalog Yemekleri. Etkinlik konumuz ise ramazan yemekleri, ben de ramazanın müjdecisi güllaç yaptım, ama bir farkla bu sakızlı güllaç. Damla sakızı sevenlerdenseniz, kesinlikle beğenirsiniz, sevmeyenlerdenseniz, tariften sakızı çıkartıp, aynen uygulayabilirsiniz.
Güllaç Osmanlı mutfağından günümüze gelmiş bir tatlı, içine eklenen gül suyundan almış ismini ve ramazan ayında tercih edilmesinin sebebi sütlü ve hafif bir tatlı olması.
Bu benim ilk güllaç denemem, çok sevmeme rağmen evde yapmayı düşünmemiştim, etkinlik vesile oldu. Güllaç yapımı kolay ve lezzetli bir tatlı, bu nedenle hep düşünürüm, yılın diğer zamanlarında neden olmaz diye. Tabi bize ramazanı hatırlatıp, lezzetini özletmesini de seviyorum. Gelelim tarife;

Malzemeler: ( 8 kişilik)

-6 adet güllaç yufkası
-4 su bardağı süt
-1 su bardağı şeker
-2 yemek kaşığı gülsuyu
-2 küçük damla sakızı
-File fındık, fıstık, badem
-Yarım marın teneleri

Yapılışı:

Sütü, şekeri, gülsuyunu ısıya dayanıklı bir kapta karıştırıp, ısıtıyoruz. Kaynamayacak, elimizi yakmayacak ama sıcak olacak şekilde ısıtacağız. Sütlü karışımdan 1/2 su bardağı kadar sütü bir çezveye alıp, içine sakızları atıp, sakız eriyene kadar kaynatıyoruz ve sakızlı sütü, tekrar gülsuyu eklediğimiz süte karıştırıyoruz. Böylece damla sakızı erimiş ve süte iyice karışmış oldu ve tüm sütü gerekenden fazla ısıtmadık. Sütümüzün 2,5 bardağını büyükçe bir tepsiye döküyoruz ve güllaç yufkalarını tepsiye batırıp, ters yüz çevirerek, servis kabımıza koyuyoruz ve üzerine 1 kepçe kadar kalan sütten döküyoruz. 3 güllaç yufkasını bu şekilde hazırladıktan sonra arasına fındık, fıstık, badem veya ceviz serpiştiriyoruz. (Ben ara kata file badem koydum.) Sonra kalan 3 güllaç yufkasını da aynı şekilde hazırlayıp, üst üste koyuyoruz. Kalan sütü üzerine döküp, çekmesi için yarım saat kadar bekletiyoruz. Sonra üzerini fındık, fıstık, badem, ceviz ve nar taneleriyle süslüyoruz. Ben servis tepsisine koyduğum güllacın üzerini verev olarak serpiştirdiğim, file fındık, fıstık, badem ve nar teneleriyle süsledim ve servis yaparken kalp şeklindeki kalıbımla kestim. Siz bu seçeneklerin yanı sıra ceviz, kiraz şekerlemesi veya hindistan cevizi kullanabilirsiniz. Ayrıca file yerine toz da olabilir kuruyemişler. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: