31 Ocak 2008 Perşembe

ÇAY KEYFİ ve UN KURABİYESİ

Yine arayı açtım maalesef, yeni tariflerim var ama fırsat bulamadım, biraz yoğun günler geçiriyorum, yenilikler, değişiklikler var, yakında paylaşacağım...
Bu sofra, geçen hafta annemlerin balkonunda kuruldu, haftasonunu geçirmek ve dönüşte annemle İstanbul'a gelmek için memleketteydim.Maalesef çok yoğun çalışıyor olması nedeniyle babacımla çok vakit geçiremedim ama annem, abimin eşi ve yeğenlerim ile 5 çayı keyfi yaptık bahçeye bakan balkonumuzda.

Bahçede aile ihtiyacını karşılayacak kadar alana dikilmiş domates, biber, salatalık, patlıcan, soğan, maydanoz, nane ve patates var, ayrıca büyük bir asma, kayısı, erik ve kiraz ağaçları var. Bizde çay keyfimiz için bazı yiyecekleri bahçeden taze taze, dalından kopardığımız sebzelerle hazırladık. Menümüzde;

-Koruk Ekşili Kısır
-Avcı Böreği
-Vişneli Çikolatalı Muffin
-Zeytinyağlı Yaprak Sarması
-Prenses Tatlısı
-Un Kurbiyesi ve fotoğraflarda yeralmayan ama tarifini ve fotoğrafını yakında paylaşacağım
-Mahlepli Poğaça vardı. Bugün un kurabiyesinin tarifini paylaşacağım, diğerlerini ise sırayla vereceğim.

Un kurabiyesinin tarifi Acemi Şef Esra'dan, ben tarifi ,125 gr tereyağını eriterek ölçüp, 1,5 ölçü tereyağına, 1ölçü pudra şekeri ve 2,5 ölçü un esasına uyarak yaptım, hamuru toparlayabilmek için unu biraz arttırmam gerekti, ölçünüze göre sizde 1-2 yemek kaşığı un ilave edebilirsiniz. Öncelikle soğuyan tereyağını şekerle iyice karıştırıp, unu ekleyerek yoğurup, istediğimiz şekli vererek, önceden ısıttığımız 150 derece fırında beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz. Ben elimde yuvarlayarak, üzerlerine çatalla hafifçe bastırdım. Bu kurabiyeler pastanedeki un kurabiyeleri gibi oluyor, son derece lezzetli ve kolay bayatlamıyor. Püf noktası ise tereyağını eritirken, kaynatarak içindeki suyun buharlaşmasını sağlamak . Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: