31 Ocak 2008 Perşembe

KEFİRLİ, ZEYTİNLİ POĞAÇA

Yaz kahvaltıları için hafif yumurtasız bir şeyler yapmayı istiyordum. Malum çalışınca sabah kahvaltısı sağlıksız oluyor. Ben genelde önceden yaptığım poğaça, sandviç, börek veya aldığım simitle çözüyorum kahvaltı sorununu. Bu reçeteyi de sabahları işe götürmek için ekmek gibi bir şeyler yapayım derken oluşturdum. Kefirle yapmak fikri ayran mı süt mü derken çıktı ve çok kolay çalışılan lezzetli bir hamur oldu, başka tariflerde de kullanmayı düşünüyorum ve sizlere de tavsiye ederim. Tarif şöyle;
Malzemeler:
-200 ml kefir
-50 ml sıvıyağ (yarım çaybardağı kadar)
-1 tatlı kaşığı şeker
-1 çay kaşığı tuz
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 çay kaşığı karbonat
-2 su bardağı un
-7-8 dal dereotu
-1/2 su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
-150 gr beyaz peynir
-1 yumurta sarısı (isteğe bağlı)
Yapılışı:
Un, şeker, tuz, karbonat ve kabartma tozunu yoğurma kabımızda bir araya getiriyoruz ve kefir ve sıvıyağıda ekleyip, yumuşak bir hamur hazırlıyoruz. Sonra doğranmış dereotunu ve siyah zeytinleri ekleyip tekrar yoğuruyoruz ve hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, ortalarına beyaz peynir koyup, elimizde yuvarlayarak kapatıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış 160 derece fırında 30 dakika kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...
Not: Dereotunu yakıştırdığım herşeye elimden geldiğince ekliyorum ve geçenlerde okuduğum bir yazı doğru birşey yaptığımı düşündürdü. Çünkü dereotundaki kalsiyum miktarı, süttekinden fazla imiş, dereotu ayrıca potasyum ve magnezyumda içeriyormuş, seven sevmeyen herkese duyurulur:)

Hiç yorum yok: