22 Ocak 2008 Salı

MİNİK ELLER MUTFAKTA - MEYVE KURABİYELER

Meyve şeklinde kurabiye yapmayı uzun süredir planlıyordum, Alev doğumgünü için davet edince, yapmak için fırsatım oldu. Aynı zamanda çocuklarla yapması eğlenceli olacak diye düşündüm ve Selen'ciğimin etkinliğine bu tarifle katılmaya karar verdim. Yapması biraz zahmetli ama, hem çok lezzetli hem de görünüm olarak çok güzel. Ben henüz çocuğumun olmaması ve yeğenlerimin uzakta olmaları nedeniyle onlarla birlikte mutfağa giremedim. Bayramda eve gidince ellerinin fotoğrafını çektim, yani bu tombul eller tatlı kızlarıma ait.

Kurabiye hamurunu istediğimiz bir tarifle hazırlayabiliriz. Beğendiğiniz, çok yumuşak veya çok sert olmayan bir tarif olması yeterli. Ben puding karışımı ile yaptığım tarifi kullandım. Tarif şöyle;

Malzemeler:

-250 gr tereyağ
-1 paket puding karışımı
-15 yemek kaşığı un (+2/-1 olabilir ölçü)
-2 yemek kaşığı nutella
-1 yemek kaşığı fındık ezmesi
-20 adet çikolatalı draje
-Sarı, kırmızı ve yeşil gıda boyası
-3 yemek kaşığı toz şeker
-20 adet kiraz sapı
-10 adet karanfil

Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki eritilmemiş tereyağımıza, puding karışımını ekliyoruz, biraz karıştırdıktan sonra, 3'e kaşık un ekleyerek yoğuruyoruz. Son bir kaç kaşık unu tek tek koymakta fayda var. Hamurun alacağı un, oda sıcaklığına göre farkedecektir ama ideal ölçü 15 kaşık. Benim hamurum 16 kaşık aldı. Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, yarım şeftali şekli vermek için yuvarlıyoruz ve fırın tepsimize yerleştiriyoruz. Kirazlar için ise fındık büyüklüğünde parçalar alıp, ortalarına draje koyarak yuvarlayıp, kiraz şekli veriyoruz ve üst kısmına hafifçe bastırarak kiraz saplarından yerleştiriyoruz. Hamurumuz bitene kadar istediğimiz kadar kiraz ve yapmayı düşündüğümüz şeftali adedinin 2 katı kadar yuvarlak kurabiye yapıyoruz. Önceden ısıttığımız 160 derece fırında, beyaz kalacak şekilde, 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Kurabiyelerimiz soğuduktan sonra, şeftali için yaptıklarımızın ortalarını hafifçe oyuyoruz. İçlerine nutella sürüp, iki kurabiyeyi biribirine yapıştırıyoruz. Tepelerine ise ters şekilde karanfil saplıyoruz. İçlerinden çıkanları ise iyice ezip, fındık ezmesi ve gerekirse 1 yemek kaşığı süt ile iyice karıştırıp, hafifçe yoğuruyoruz ve kayısı ve armut şekli vererek, tepelerine bu defa karanfilleri düz saplıyoruz. Mevyelerimiz hazır, renklendirme aşamasına geçebiliriz. 3 ayrı kasede 1/2 su bardağı kadar su ile kürdan ucuyla gıda boyalarımızı karıştırıyoruz. Kirazlarımızı kırmızı su karşımına batırıp, düz bir tabağa koyduğumuz tozşekere buluyoruz ve kurumaya bırakıyoruz. Şeftalilerimizin yarısını sarı, yarısını kırmızı suya batırıp, tozşekere buluyoruz. Armutlarımızı, yeşil ve sarı suya, kayısılarımızı ise sarı suya batırıp, yine tozşekere buluyoruz. Kurabiyelerimiz kuruyunca servise hazır oluyorlar. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: