22 Ocak 2008 Salı

LAVANTALI KURABİYE

Lavantalı kurabiye çok uzun süredir yapmayı istediğim bir lezzetti. Nihayet geçen hafta denedim ve sonucu beğendik ve karşınızdayız. Bazılarımız lavanta kokusunu çok severken bazılarımız hoşlanmaz biliyorum, ben sevenler tarafındayım. Hatta Buket Uzuner'in İstanbullular kitabının kahramanı Belgin'in lavanta kolonyasına düşkünlüğü, çocuğuna Lavanta ismini koyacak olması hoşuma gitmişti.
Lavanta latince kökenli bir sözcük, lavare-yıkanmak fiilinden geliyor (italyanca kursundan biliyorum:) Aroması çok yoğun olan bu yaz bitkisi eskiden banyo ve kozmetiğin yanısıra tıpta kullanılırken artık mutfakta da yerini aldı. Lavanta çiçekleri ile kekler, kurabiyeler, sütlü tatlılar, cheesecakeler yapılıyor, en kısa zamanda bunlarla da denemeler yapacağım, çünkü baştada belirttiğim gibi kurabiyeleri çok beğendik.

Malzemeler:(25 adet)

-1 adet yumurta
-125 gr tereyağ
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 yemek kaşığı süt
-1 çay kaşığı vanilya veya özü
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 tatlı kaşığı kurutulmuş lavanta(biraz fazla olabilir lavanta sevginize göre)
-2 su bardağı un

Yapılışı:

Tereyağımız ve şekeri iyice çırptıktan sonra, süt ve yumurtamızı ekliyoruz. Sonra vanilya, lavanta, kabartma tozu ve unumuzu karıştırıp hamurumuza yavaş yavaş ekliyoruz. Yumuşak bir hamur olana kadar yoğuruyoruz. 30 dakika kadar dinlendirdikten sonra, istediğimiz kalıpla veya yuvarlak şekil vererek fırın tepsimize diziyoruz. Önceden ısıtılmış 150 derecede fırında 15 dakika beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz. İsterseniz üzerine benim yaptığım gibi renklendirilmiş beyaz çikolata ile süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: