22 Ocak 2008 Salı

BU SOĞUK HAVADA NE YAPILIR? TABİ Kİ SALEP

Sonunda dört gözle beklediğim kar da yağdı, gerçi şöyle lapa lapa yağsın ben de pencereden izleyeyim istiyordum ama bu da güzel geldi. Tabi soğuk hava ve kaygan yollar bizi eve mahkum edince Aşçı Yamağı ile keyifli bir cumartesi geçirmeye çalıştık. Bu keyifteki en büyük pay bol tarçınlı salepe aitti. Salepin bir tür orkidenin yumrularından elde edildiğini ve bu türün bizim Anadolu topraklarında bulunduğunu, maalesef türlerinin tükenme tehlikesi olduğunu biliyor muydunuz? İşte gerçek salep bu nedenle pahalı, ben saf salepimi Beyoğlu'ndaki Bünsa Baharat'tan aldım ve azar azar kullanıyorum. Ev yapımı salep tarifimiz şöyle;


Malzemeler:


-1 çay kaşığı salep
-1 tatlı kaşığı nişasta
-1 litre süt
-3 yemek kaşığı şeker (arttırıp, azaltabilirsiniz)
-Tarçın


Yapılışı:


Salep, şeker ve nişastayı karıştırıp, sütümüzü azar azar ekliyoruz ve kısık ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca fincanlarımıza alıp, üzerine tarçın serpiştirerek, sıcak sıcak içiyoruz. Tabi ev yapımı salepin kıvamının hazırlar kadar koyu olmadığını ve salep miktarını arttırmanın acı bir tat verdiğini hatırlatmakta fayda var. Benim fincanın yanında görünen güzel ise Yunanistan'dan gelen nefis Kavala kurabiyesi, açıkcası bizim Edirne kurabiyelerinden çok farklı değil ama çok lezzetli. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: