22 Ocak 2008 Salı

MANTAR KURABİYE

Mantar kurabiyeleri geçen haftasonu verdiğim küçük kahvaltı daveti (diğer tarifler çok yakında) için yapmıştım, aslında uzun zamandır yapmak ve görüntüleyerek sizlerle paylaşma isteğim vardı. Yapmak istediğim tariflerimin beklemesinin temel sebebi, Aşçı Yamağı'nın hamur işlerine homurdanması, evde olunca dayanamayıp yiyoruz ve kilo alıyoruz diye şikayet ediyor olması. Bu nedenle ben de fırsat buldukça misafilerimize yapıyorum bazen de hediye olarak götürüyorum.
Bu tarif yeni değil, çoğunuzun bildiği ve yaptığı bir tarif ben sadece gerçekten mantara benzemelerini istedim ve şişe kapağıyla kakao yerine gerçek mantar şekli vermeye çalıştım. Bu kurabiyelere aslında nişasta kurabiyesi de diyebiliriz. İçine koyduğumuz nişasta nedeniyle dışı sert olan, yerken ağızda dağılan çok lezzetli bir kurabiye. Benim yaptığım gibi mantarlaştırmak istemem derseniz, tepelerine fındık, ceviz koyarak da yapabilirsiniz. Bu kadar sözden sonra işte tarif;

Malzemeler: (20 adet için)

-1 yumurta
-1/2 su bardağı toz şeker
-1250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
-1/2 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-200 gr mısır nişastası
-2 yemek kaşığı un
-1/2 çay kaşığı kakao
-20 gr beyaz çikolata

Yapılışı:

Yumurta, şeker ve tereyağımızı karıştırdıktan sonra, kabartma tozu, vanilya ve mısır nişastamızı ekleyerek yoğuruyoruz. Hamurun kıvamına göre 1-2 yemek kaşığı un ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz ve şekil veriyoruz. Kurabiyelerimizin üzerine çok az miktarda kakao serpiştirip, önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika pişiriyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken kurabiyelerin mümkün olduğunca beyaz kalmasını sağlamak. Kurabiyelerimiz ılınınca, benmaride erittiğimiz beyaz çikolata ile mantarların tepelerini ve saplarını yapıştırıyoruz. Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: