22 Ocak 2008 Salı

PATATES ÇORBASI

Kış günlerinin vazgeçilmezi çorba.... Hepimizin tarif defterinde sevdiği ve güzel yaptığı çorbalar vardır. Ben de kendiminkilerini sizlerle paylaşıyorum ve yenilerini eklemeye çalışıyorum. Bu konuda en büyük destekçim de Hatsum, bana deneyip, beğendiği çorbaların tarifini veriyor, ben de deniyor ve fotoğraflayarak sizlere yazıyorum. Yani Hatsum'un tarifleri en az iki kere denemiş oluyor o nedenle damak tadınıza uygunsa rahatlıkla yapabileceğiniz seçenekler oluyor.
Patates çorbası çok pratik ve lezzetli bir tarif, bu da Hatsum'un tarifi, sırada ise Hatsum'dan sağlık çorbası ve balkabağı çorbası var. Patates çorbasının tarifi ise şöyle;

Malzemeler: ( 4 kişilik)

-4 orta boy patates
-1 orta boy soğan
-2 diş sarmısak
-1 yemek kaşığı un
-1 yemek kaşığı zeytinyağı
-4 su bardağı et veya tavuk suyu ( su+bulyon da olabilir)
-1 yemek kaşığı kuru nane
-100 ml krema
-Tuz

Yapılışı:

Patateslerimizi soyup, küp şeklinde doğruyoruz. İnce doğradığımız soğanı unumuzla beraber, zeytinyağında kavuruyoruz. Sonra patateslerimizi ekleyip, et suyumuzla patatesler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Ocaktan aldığımız çorbanın içinden patateslerin 1/3 'ü kadarını kevgir ile ayrı bir kaba alıyoruz ve çorbanın geri kalanını blenderdan geçiriyoruz. Çorbamızı tekrar ocağa alıp, ayırdığımız patatesleri, tuzumuzu, kuru naneyi ve kremamızı ekliyoruz ve tekrar kaynayana kadar pişiriyoruz. Çorbamızı servis yaparken de kuru nane ilave edebiliriz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: