7 Şubat 2008 Perşembe

BAŞEMEL SOSLU KARNIBAHAR


Benim dışımda malesef ne eşim,nede çocuklar sevemediler karnıbaharı bir türlü.Bende uzun zamandır pişirmekten vazgeçmiştim.Geçenlerde şansımı bir kere daha deneyeyim diyerek bu şekilde pişirmeye karar verdim karnıbaharı :).Sonuçmu ,sadece bir kişide olsa yedirmeyi başardım bu sefer ,eşim "eh o kadarda fena değilmiş" diyerek yedi.Çocuklarsa malesef :( Çocukların bu yemek seçme huyları sanırım pek çok annenin ortak problemi.Ama zorlayarakta olmuyor tabiki.Küçükken yine bir şekilde yedirebiliyor insan pek fark etmiyorlar ama büyüdüklerinde pek bir şey yapamıyoruz malesef...


Malzemeler:
  • küçük boy karnıbahar

  • rendelenmiş kaşar peyniri

  • 2 su bardağı süt

  • 2 yemek kaşığı un

  • 2 yemek kaşığı margarin

  • tuz

Yapılışı:


  • Karnıbaharı çiçek çiçek ayırıp bol suyla yıkayın.Ben biraz tuzlu ,sirkeli suda bekletiyorum.İçinde her hangi bir canlı falan kalmasın diye :))
  • Daha sonra tuzlu suda yumuşayana kadar biraz haşlayın.
  • Fırına koyacağınız kaba alın.Başemel sos için 2 kaşık unu 2 kaşık margarinde pembeleşene kadar biraz kavurun.2 bardak soğuk sütü ekleyip karıştırarak pişirin.
  • Sosu karnıbaharların üzerine döküp üzerine kaşar peynirini serpin.Peynirler eriyip biraz kızarana kadar fırında pişirin.

Not:Yemeği aynı yöntemle brokkoli ilede yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok: