7 Şubat 2008 Perşembe

VİŞNELİ RULO PASTA

Çok hafif ve lezzetli bir pasta ile tatil için bir süreliğine sizlere veda ediyorum.Benim pastanın görüntüsü sizi yanıltmasın tadı gerçekten çok güzel bir pasta ,ben misafir için alel acele yaptığımdan süsleme kısmına fazla vakit ayıramadım.


Pastayı daha sonra muzlu olarak yaptım ama muzun tatlı tadından dolayı benim tercihim kesinlikle vişneli olan.Vişnenin mayhoş tadını pastalara çok yakıştırıyorum.Gerçi muzu daha çok sevenler içinde muzlu olan daha lezzetli olabilir tercih sizin...Afiyet olsun hepinize.Görüşene kadar kendinize iyi bakın...


Malzemeler:

Pandispanya için:
  • 4 yumurta sarısı ve beyazları ayrılmış
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Kreması için:

  • 1 paket vanilyalı puding
  • 1 paket kremşanti
  • 3 su bardağı süt

Arası için:

  • 1 kutu (500 gr) dondurulmuş vişne yada suyu süzülmüş vişne kompostosu

Üzeri için:

  • 1 paket beyaz çikolata

Yapılışı:

Önce kremayı hazırlamak gerekiyor.Bunun için pudingi 3 bardak sütle pişirip oda sıcaklığına gelene kadar bir kenarda bekletiyoruz.Daha sonra buzdolabına kaldırıp iyice soğumasını sağlıyoruz.Soğuduktan sonra içine toz krem şantiyi ilave edip mikserle güzelce çırparak kullanana kadar tekrar buzdolabına kaldırıyoruz.

Pandispanya için fırını 175 derecede ayarlayıp tepsiye pişirme kağıdı seriyoruz.

Yumurta aklarını 1 fiske tuz ve tozşekerle birlikte katılaşana kadar çırpıyoruz.Vanilya ve yumurta sarılarını teker teker ilave ediyoruz.Un ve kabartma tozunuda ekleyip tepsiye eşit olarak döküyoruz.20-25 dk pembeleşene kadar pişirip fırından alıyoruz.

Fırından çıktıktan 5 dakika kadar sonra kağıtla birlikte düzgünce rulo şeklinde sarıyoruz ve ılındığında açıp kremanın 3/4 'ünü içine sürüp vişneleride dizerek rulo yapıyoruz.

Kalan krema ile üzerini kaplıyoruz ve rendelenmiş beyaz çikolata ile süslüyoruz.Dolapta iyice soğuduktan sonra servis yapıyoruz(5-6 saat) afiyet olsun...




Hiç yorum yok: