6 Şubat 2008 Çarşamba

Şeker Hamurlu Minik Kekler

Minik_kek_1

Bu da benim şeker hamurlu kekim:)) Kekin hamuru için, tarifini daha önceden de vermiş olduğum elim-ayağım biricik kekim kolay kek'i kullandım. İçine sadece bol limon kabuğu rendesi koydum. Şeker hamuruyla keki kaplamak biraz uğraştırdı aslında ama yine de güzel oldu:)

Malzemeler

  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Limon kabuğu rendesi
  • Aldığı kadar un

Şeker Hamuru İçin

  • 2 çay bardağı mısır nişastası
  • 2 çay bardağı su
  • 1 çay bardağı purdra şekeri
  • Gıda boyası

Minik_kek2

Yapılışı

  1. Toz şekerle yumurtaları mikserle iyice çırpın. Sonra karışımın içine sütü, sıvı yağı, limon kabuğu rendesini ekleyin ve karıştırın.
  2. Aldığı kadar un katın, unla beraber vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyin. Hamur çok katı olmayacak. Bu arada hamuru tahta kaşıkla karıştırmaya dikkat edin çünkü metal kaşık, kabartma tozunun etkisini azaltır.
  3. Muffin kalıbını yağlayın ve üstten 1 parmak boş kalacak şekilde kalıbı doldurun.Minik_kek3
  4. Kekler pişerken şeker hamurunu hazırlayın. Teflon bir tavaya nişasta, pudra şekeri ve suyu ekleyin. Kürdanın ucuyla istediğiniz bir renk gıda boyası katın. Yalnız gerçekten de kürdanın ucuyla çok çok az miktarda katın, deneyenler bil irler, gıda boyalarının renkleri çok yoğun:)) Bu arada ben şeker hamuru için standart ölçüleri verdim. Malzemelerin oranları listedeki gibi. Ben keklerin sadece bir tanesini kapladım. Hamurdan bir miktar daha arttı.Minik_kek5
  5. Pişen kekleri kalıbından çıkarın. Minik_kek4
  6. Yağlı kağıt üzerinde merdane yardımıyla açtığınız şeker hamurunu kekin üzerine kapatın ve keki kaplayın. Üzerini de dilediğiniz gibi süsleyerek servis edin. Afiyet olsun:)Minik_kek6

Hiç yorum yok: