6 Şubat 2008 Çarşamba

Sucuklu Kadayıf Böreği

Kadayif_boregi4

Uzuuun bir aradan sonra tarif ekleyebilmek ne güzel:) 3-4 günlük bir Osmancık ziyareti, evde kalan erkek kardeşimin batırdığı mutfağı temizlemek, çamaşırları yıkamak, asmak... derken bir türlü vakit bulamadım yeni bir tarif eklemek için.

Bugünkü tarif birazcık ilginç. Ortaokul yıllarında aynı okulda olmamız sebebiyle sık sık görüştüğüm değerli arkadaşım Betül'ün tarifi bu. Tesadüfen annemle aynı kursa gidiyorlarmış. Annem de tarifi Betül'den almış. Ben de denemeden edemedim. Sadece birer dilim yiyebildiğimiz için tadı damağımızda kaldı. Çünkü bütün komşularımıza dağıttık. Bir dahaki sefer 2 ölçü yapacağım inşallah. Ben tarifi çok az değiştirdim, kendi yaptığım şekilde yazıyorum...

Kadayif_boregi

Malzemeler

  • 1/2 kg. yaş kadayıf
  • 150 gr. tereyağı
  • 3 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta
  • 150 gr. dil peyniri ya da kaşar peyniri
  • 150 gr. sucuk veya pastırma (tarifte 150 gr. idi ama ben göz kararı koydum)

Yapılışı

  1. Kadayıfı geniş bir kaba alın ve mümkün olduğunca tel tel ayırın. Bir tavada tereyağını kızdırın. Kadayıfın üzerine gezdirin ve elinizle harmanlayarak kadayıfı iyice yağlayın.
  2. Yağladığınız bir tepsiye kadayıfın yarısını yayın. Üzerine dilimlenmiş veya rendelenmiş kaşar ya da dil peynirini 1 sıra halinde dizin. Üzerine de dilimlediğiniz ya da rendelediğiniz sucuğu dizin. Ben "rendeleyelim" diye, annem de "dilimleyelim" diye ısrar ettiği için, yarısını benim dediğim gibi, yarısını da onun dediği gibi yaptık:)Kadayif_boregi2
  3. Sucukların üzerine 1 sıra daha peynir dizin ve kadayıfın geri kalanıyla üzerini kaplayın.
  4. Bir kasede 3 su bardağı sütle 2 yumurtayı hafif çırparak karıştırın ve kadayıfın üzerine gezdirin. En az 1 saat bu şekilde bekletin.Kadayif_boregi3
  5. Kadayıf yeteri kadar beklediğinde fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok: