11 Şubat 2008 Pazartesi

Fırında Yumurtalı Patates Mıhlaması

Patates_mihlamasi

Patates mıhlamasını kimi zaman kahvaltılarımızda, kimi zaman akşam yemeklerimizde ailece severek yeriz. Her zaman teflon tencerede yaptığımız mıhlamayı bu sefer de rahmetli babaannem usulü, fırında yaptım...

Patates_mihlamasi2

Malzemeler

  • 5-6 adet patates
  • 3-4 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • Tuz

Yapılışı

  1. Patatesleri soyun ve yıkayın. Bir kaba küçük küçük doğrayın. Aşağıda sizler için resmini de çektim; patatesi dikey olarak 3-4 kere bıçakla yararak kareler oluşturuyorum. Daha sonra patatesi ince ince doğruyorum. Bu yöntemi kullandığım zaman doğrama tahtasına da gerek kalmıyor, elimde doğrayıp bitiriyorum. Patates_mihlamasi3
  2. Teflon tencereya biraz sıvı yağ koyun. Ardından patatesleri, biber salçasını ve tuzu ekleyin. Bir güzel kavurun. Genelde su eklemeye gerek kalmıyor ama su eklenmesi gerektiğini hissederseniz biraz sıcak su ekleyebilirsiniz.
  3. Mıhlamayı eğer tencerede yapacaksanız;
    - Patatesler piştikten sonra ayrı bir kapta yumurtaları çatalla hafif çırpın. Yumurtaları patateslerin üzerine dökün. Tencerenin kapağını kapatıp, yumurtalar pişene kadar pişirin.
    Eğer fırında yapacaksanız; (Şiddetle tavsiye ederim, mükemmel oluyor)
    - Pişen patatesleri küçük bir fırın tepsisine döküp yayın. Patates_mihlamasi4 Üzerine ayrı bir kapta çatalla hafif çırptığınız yumurtaları dökün. Yumurtaları pişip, güzelce kızardıktan sonra fırından alın.
  4. Üzerine limon suyu çok yakışıyor, limon suyuyla denemenizi de tavsiye ederim... Afiyet olsun:))

Hiç yorum yok: