7 Şubat 2008 Perşembe

KARA ORMAN PASTASI

Cuma günü küçük oğlumun doğumgünüydü.Evimin en küçük erkeği ondört yaşını doldurdu.Sağlıklı,mutlu daha nice yıllara oğlum !!!
Bir süredir nasıl bir pasta yapacağımı araştırıyordum.Çikolatalı tatları seven bir aile olduğumuz için kara orman pastasında karar kıldım sonunda.Ve çikolata tadını dahada yoğunlaştırmak için orjinal tarifteki pandispanya yerine Burcu'nun "yoğun çikolatalı pandispanyasını" kullandım.Sonuç mükemmeldi ,3 katlı vişneli ,bol çikolatalı çok lezzetli bir pasta oldu.Ve bol kalorili :))) benim 20 gündür yaptığım diyette bu sayede güme gitmiş oldu ama bozmadım yinede devam...


Yoğun çikolatalı pandispanya:
Malzemeler:
  • 7 adet yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı kabartma tozu
  • 4 çorba kaşığı tepeleme kakao
  • 1 kutu sıvı krema (200 ml ,ben tikveşli kullandım)
  • 200 gr bitter çikolata (80 gramlık paketlerden 2,5 paket)

Yapılışı:

  1. Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın.
  2. Çikolataları küçük parçalara kırıp benmari'de eritin.
  3. Toz şeker ve yumurtaları yaklaşık 10 dakika kadar mikserle yüksek hızda çırpın.
  4. Daha sonra sırayla erimiş çikolatayı ve sıvı kremayı ilave edip çırpmaya devam edin.
  5. Başka bir kaba kakao , kabartma tozu ve unu eleyin.
  6. Yumurta ve çikolatalı karışıma ekleyin ve önce düşük bir hızda ,daha sonra mikserin hızını yükseltip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpın.
  7. 26 cm çapında bir kelepçeli kalıba dökün.(ben kalıba pişirme kağıdı serdim) 45-50 dk pişirin.(Herkesin fırın ayarı farklıdır, siz yinede kontrol edin 40-45 dk da pişebilir.Bir kürdanla pişip pişmediğine bakın)
  8. Fırından çıkarıp yarım saat kadar kalıpta soğutun.Daha sonra kağıtla birlikte ızgara teli üzerine alıp iyice soğumasını bekleyin.
  9. Soğuyan pandispanyayı hava almayacak şekilde streç filmle sararak oda ısısında muhafaza edin.(ben bir gün önceden hazırladım)


Kreması:(arası için)
Pastacı kreması :
  • 1 paket bitter çikolata(80 gr)
  • 4 yumurtanın sarısı
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • yarım litre süt

Yapılışı:

  1. Sütü bir tencereye koyup kaynatın.
  2. Un,yumurta sarısı, nişasta ve şekeri ayrı bir yerde karıştırıp, kaynayan sütten 1 kepçe kadar ekleyerek karışımı inceltin.
  3. Yumurtalı karışımı süte ekleyip sürekli karıştırarak pişirin.
  4. Ocaktan alıp, kırdığınız çikolataları ekleyin ve karıştırarak erimesini sağlayın.
  5. Kremayı tezgahınıza (yada benim gibi ,büyükçe uygun bir tepsiye) dökün.
  6. Soğuyana kadar spatula ile havalandırarak karıştırın. Soğuyunca tepsiden başka bir kaba alın.




Diğer malzemeler:
  • 2 paket krem şanti
  • 2 su bardağı soğuk süt
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 kavanoz vişne kompostosu (ben komposto bulamadığım için süperfresh'in 500 gr lık donmuş vişnesinden alıp ,küçük bir tencerede üzerine çıkacak kadar su ve 8 kaşık toz şeker ilavesi ile çok az kaynattım )
  • 2 paket krema sertleştirici

Yapılışı:

  1. Pandispanyanın üzerini bıçakla keserek düzgünleştirin. Keki üçe bölün.
  2. İlk parçayı servis tabağına alıp, üzerini kompostonun suyu ile ıslatın.
  3. Pastacı kremasının yarısını sürüp ,suyu süzülmüş vişnelerin yarısınıda düzgünce dizin. Üzerine damla çikolatanın yarısını serpiştirin.
  4. 2 su bardağı süt ve 2 paket krema sertleştiricisiyle hazırladığınız 2 paket krem şantiden biraz alıp vişne ve çikolataların üzerine sürün.
  5. Daha sonraki katıda aynı şekilde yapın. En son üzerine ince bir kat kremşanti sürüp buzdolabında bekletelim.
  6. Kalan krem şantiyle pastanın üzerini kaplayın.Bir miktarını üzerini süslemek için ayırmayı unutmayın. Ben üzerini vişne yerine şekerleme ile süsledim ve yanlarını boş bırakmayı tercih ettim.İsterseniz yanlarını rendelenmiş çikolata ile süsleyebilirsiniz.Vaktiniz varsa mutlaka bir gece buzdolabında bekleterek servis yapın.

Afiyet olsun...

Orjinal tarifi burada ,ben bir iki küçük değişiklik yaparak uyguladım.

Hiç yorum yok: