11 Şubat 2008 Pazartesi

Kumpir

Kumpir_1

Yıllar önce Ankara'da otururken ve de ben küçük bir kızken, babam bizi Atakule'ye götürür, kumpir yedirirdi... O günden beri kumpir vazgeçilmezlerimdendir... Artık çok kaliteli bir yer olmadıkça dışarıdan kumpir almak biraz zor açıkcası. İçim almıyor pek... "O malzemeler kaç günlük?", "Temizliğe dikkate ederler mi?", "O zeytinler neden buruş buruş?", "Turşular neden pörsümüş?" diye düşünmek yerine evde yapmak daha güzel bence:)

Kumpir2_1

Malzemeler

  • Patates
  • İçine koymak için konserve mısır, turşu, dilimlenmiş yeşil zeytin, dilimlenmiş siyah zeytin, tereyağı, kaşar, konserve mantar vb...

Yapılışı

  1. Patatesleri güzelce yıkayın. Hatta mümkünse eski bir diş fırçası yardımıyla suyun altında fırçalayarak yıkayın. Böylelikle gönül rahatlığıyla kabuklarını da yiyebilirsiniz:)
  2. Yıkanmış patateslere, 2-3 kere bıçak batırmayı unutmayın. Ben ilk başta unuttuğum için 2 patatesim patladı:)) Neyse ki kalanları patlamadan bıçakladım.
  3. Patatesleri fırın tepsisine dizin. Mümkünse turbolu olarak yaklaşık 180 derecede pişirin. Pişmesi biraz uzun sürüyor, aklınızda olsun:) Patateslerin içi piştikten sonra fırının derecesini en yüksek ayara getirerek patateslerin kabuklarını kızartabilirsiniz. Malzesef benim yeterince vaktim olmadı:))
  4. Kumpirin içine koyacağınız malzemeleri küçük kaselerin içine koyun. Ben tereyağı, kaşar peyniri, dilimlenmiş yeşil zeytin, dilimlenmiş siyah zeytin, konserve mısır, konserve mantar ve turşu kullandım. Kumpir3_1
  5. Pişen patatesleri ortadan dikey olarak bıçakla kesin. İçine tuz, kaşar peyniri ve tereyağı koyup karıştırın. İçine istediğiniz malzemeleri koyun, afiyet olsun...:)

Hiç yorum yok: