7 Şubat 2008 Perşembe

ÇİKOLATALI VİŞNELİ PASTA

Yemek bloglarında hangisini önce yapıp denesem diye düşündüğüm ,çok güzel tarifler yayınlıyor arkadaşlar.Bu tariflerden biride "açık büfe"den çikolatalı,vişneli pastaydı.

Çikolatalı pastaları sevenler için çok ideal bir tarif.Çikolata ve vişnenin mayhoş tadı birleştiğinde pastanın lezzeti bir o kadar artıyor.Pastayı yiyen herkesin ortak fikri " çok güzel olmuş" yönünde olunca,pastadan 3 gün sonra tekrar yaptım.

Pastayı servis yapmadan önce alel acele ve gece resimlediğim için çok özenli fotoğraflar çekemedim.Pastayı süsleme işide vakit ve özen istiyor.Yoksa böyle benimki gibi görüntü olarak çokta başarılı olmayan bir sonuç elde ediyorsunuz.Ama neyseki pastanın lezzeti bu açığı kapatıyor.Tarif için Nezaket'e teşekkür ediyorum.Hepinize afiyet olsun.

Malzemeler:

Pandispanya için :

# 6 yumurta

# 1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker (185 gr)

# 1 su bardağı un (150 gr)

# 2 yemek kaşığı nişasta (15 gr)

# 4 yemek kaşığı kakao (20 gr)

# 1 küçük boy çay bardağı sıvıyağ

# 1 tatlı kaşığı kabartma tozu

# 1 tatlı kaşığı vanilya veya portakal / limon kabuğu

Çikolatalı Pastacı Kreması için :

# 500 ml süt

# ½ su bardağı toz şeker

# ½ çay bardağı kakao

# 40 gr bitter çikolata

# 1/3 su bardağı un

# 2 adet yumurta

Çikolatalı ganaş için :

# 3 paket bitter çikolata (80 gr lık paketlerde)

# 1/2 paket süt kreması (100 ml)

Üzeri için:

# 1 poşet kremşanti (soğuk sütle paketin üzerinde yazan tarife göre hazırlanır)

Arası için:

# 500 gr donmuş vişne

# ½ su bardağı damla çikolata (ben kullanmadım)

Yapılışı:

Öncelikle vişneleri 2-3 saat önceden tel bir süzgeçe koyup,çözülmesi ve suyunun iyice süzülmesi için bir kabın üzerine oturtun.Suyunu pandispanyaları ıslatmak için kullanacağız.

Ben o gün çok az vaktim olduğu için hazır kakaolu pandispanya kullandım.Pandispanyanın yapılışını Nezaket'in tarifinden aynen aktarıyorum.

1) Yumurta ve toz şekeri, yumurtaların rengi beyazlaşıp, karışım kabarıncaya kadar mikserle çırpalım (yaklaşık 8-10 dakika)

2) Ayrı bir kapta un, nişasta, kakao, kabartma tozu, vanilyayı karıştırıp eleyelim ve kek karışımına ilave edelim. Yağı da ekleyerek karışımı yavaşça tahta kaşıkla karıştıralım.

3) Yağladığımız 24 cm. çapındaki kelepçeli kalıba karışımı dökelim. Daha kalın bir pandispanya isterseniz 20 veya 22 cm lik kalıp ta kullanabilirsiniz.

4) Önceden ısıttığımız 170 derece fırında kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirelim (benim fırınımda yaklaşık 30-35 dakika sürdü). Fırından çıkarıp soğutalım.

Çikolatalı Pastacı Kremasının yapılışı:

Süt, toz şeker, un, kakao ve yumurtaları iyice pürüzsüz oluncaya kadar mikserle çırpalım ve ocağa koyalım. Kaynamaya başlayınca küçük parçalara ayırdığımız çikolatayı ekleyip iyice karıştıralım ocağın altını kapatıp, kremayı soğumaya bırakalım. Kullanmadan önce soğumuş olan kremayı mikserle 2 dakika çırpalım.

Çikolatalı ganaşın yapılışı:

Kremayı bir kaba alalım ve kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtalım. Ocaktan alıp, içine küçük parçalara ayırdığımız çikolataları ekleyelim ve çikolata eriyinceye kadar karıştıralım. Oda ısısına gelinceye kadar soğumasını bekleyip (yaklaşık bir saat) öyle kullanalım.

Ben vişnelerin çözülmesini bayağı beklediğim için ganaşım fazla sertleşmişti.Kullanmadan önce Benmari usulü biraz yumuşamasını sağladım.(Ganaşımın olduğu kabı,kaynar su dolu bir kabın üzerine dibi suya girmeyecek şekilde oturttum)

Pastanın yapılışı:

Pandispanyanın yüzeyini bıçakla düzeltelim ve enine 2 ye keselim.Kelepçeli kalıbımızın içine pandispanyanın bir parçasını yerleştirelim. Yüzeyini vişne suyu ile iyice ıslatalım.Pastacı kremamızın yarısını döküp düzeltelim.Donmuş ve suyu iyice süzülmüş vişneleri kremanın üzerine düzgünce yerleştirelim. Damla çikolataları serpelim.Kalan kremayıda vişne ve çikolataların üzerine güzelce yayalım.Diğer pandispanyayıda vişne suyu ile ıslatıp üzerine kapatalım.

Üzerini süslemeye geçmeden önce kelepçeli kalıbın içinde pastayı buzdolabında en az 1 saat bekletelim.

Pastayı bir tel ızgara üzerine alalım ve telin altına da bir tabak koyalım.(Ben ızgara kullanmadan direk servis tabağına aldım)

Pastanın dışındaki kelepçeli kalıbı dikkatlice çıkaralım. Haififçe soğumuş olan çikolatalı ganaşı pastanın üzerine ve yanlarına dikkatlice yayalım. Çikolatanın hafifçe donmasını bekleyelim. Pastayı servis kabımıza alalım.

Krem şantiyi hazırlayarak,buzdolabındabiraz donmasını bekleyelim. Sonra sıkma torbasına alarak pastanın üzerini istediğimiz gibi süsleyelim.

2 saat kadar buzdolabında bekletin.Servis yapmadan 15 dk kadar önce çıkarırsanız daha iyi oluyor.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: