7 Şubat 2008 Perşembe

ÇİKOLATALI KROKANLI PASTA

Pastayı ilk kez Ağustos sonunda eşimin doğum günü için yaptım.Yiyen herkesten çok güzel övgüler aldı pastam ve bir hafta sonra tekrar yaptım.Genelde çikolatalı ve vişneli ,çilekli pastalar yeniyor bizde.Bu sefer değişiklik olsun deyip bu pastayı ortaya çıkardım.Yaptığım en güzel pastalardan biriydi diyebilirim.Pandispanyası Emel Başdoğan'ın tarifi ve gerçekten mükemmel bir lezzeti var.Eğer vaktiniz müsaitse ,pastayı bir gün önceden yapıp buzdolabında kapalı bir şekilde muhafaza edin, lezzeti çok daha iyi oturuyor .Afiyet olsun.



Pandispanya için:
  • 8 adet yumurta
  • 230 gr toz şeker (1 su bardağı) -ben daha az kullandım 2/3 bardak
  • 2/3 çay bardağı portakal suyu
  • 150 gr un (1 su bardağı)
  • 66 gr kakao (1/2 su bardağı)

Yapılışı:

  • Öncelikle fırınınızı 175 dereceye ayarlayın.Un ve kakaoyu bir kaba eleyin.Oda sıcaklığındaki yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayrı kaplara koyun.Beyazlara hiç sarı karışmamasına çok dikkat edin.
  • Toz şekerin yarısını aklara ilave edip bıçakla kesilebilecek kıvama gelene dek mikserle çırpın.
  • Kalan şekeri sarılara katın .Rengi beyazlayıp mayonez gibi koyu bir kıvam alana kadar çırpın.
  • Artık mikseri kaldırıp tahta yada plastik bir spatula kullanın.Portakal suyunu yavaşça yumurta sarılarına ekleyip karıştırın.Sonra yumurta aklarını sarılara ekleyip çok yavaşça bir iki kere karıştırın.
  • Un ve kakao karışımını azar azar ilave edin. Spatula ile aşağıdan yukarı doğru kaldırarak yavaşça yumurtaları söndürmeden unu yedirin.Ben kalıp olarak büyük boy dikdörtgen borcam kullandım.Yağlı kağıt serdiğiniz kaba dikkatlice döküp üzerini düzeltin.
  • 30-35 dakika pişirin.Kabı fırından alarak tel ızgara üzerine kalıpla beraber ters çevirin,o şekilde soğumasını bekleyin.

Hiç yorum yok: