7 Şubat 2008 Perşembe

PRATİK POĞAÇA

Mayalı tariflerdeki bekleme süresinden dolayı mayalı poğaçalar yapmaktan vaz geçiyorsanız bu çabuk tarifi denemelisiniz.Ben çok sık yapıyorum bu tarifi ,çocukların okuldan gelmesine yakın pişiriyorum sıcak sıcak yesinler diye.Aynı gün içinde tükeniyor bütün poğaçalar...


Malzemeler:
  • 1 paket+1 yemek kaşığı yumuşamış margarin
  • 1 paket dr oetker kuru maya
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • yarım su bardağı ılık süt
  • aldığı kadar un
  • 1 yumurta (sarısı üzerine akı içine)

Yapılışı

Mayayı ılık sütün içinde erittikten sonra diğer malzemeyi ekleyip yumuşak bir hamur yapın.Siz peyniri ezip fırın tepsisini yağlarken hamuru 5 dk dinlendirin.(Unu azar azar ekleyin ,hamur sert olunca poğaçalar kuru oluyor.)

İç harcını koyup yuvarlayın hafifçe bastırın ,üzerlerine yumurta sarısı sürün.Üzerini bıçakla "+" şeklinde hafifçe kestirip çizin.Ben son yaptığımda çatalla şekil vermiştim ,yada böyle yapabilirsiniz.Ben içine beyaz peynir koydum.İsterseniz rende kaşar yada kıymalı iç sucuk vs koyabilirsiniz.

15-20 dk bekleyip 180 C 'de pişirin,yanlız çok kızartmayın poğaçalar çok kurumasın.

Hiç yorum yok: