7 Şubat 2008 Perşembe

PORTAKALLI SUPANGLE


Tarif sevgili Şule'den (mekanımız mutfak) .Misafirim olduğu için o anda çok acele bir resim çektim, resim çok güzel değil ama tadı mükemmeldi,portakal ve çikolata tadını seviyorsanız denemenizi öneririm.Çabuk ve pratik yapılan bir tarif çocuklarında çok sevdiği iki malzeme kek ve puding bir arada,portakalın vitamininide unutmamak lazım.
Malzemeler:
Hamuru için:
100 gr yumuşak tereyağı (ben yumuşamış margarin kullandım)
1/2 su bardağı toz şeker
1 poşet vanilya
1 tutam tuz
2 yumurta
1 su bardağı un+ 1 çay kaşığı kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi
Islatmak için:
1 portakalın suyu
1 yemek kaşığı toz şeker
1 portakal kabuğu rendesi
ben 2 portakal ve 2 kaşık şeker kullandım.
Üzeri için:
1 poşet Dr. Oetker Supangle
2,5 su bardağı süt
25 gr tereyağı(Ben margarin kullandım)
Yapılışı:
Yumuşamış margarini mikserle 1 dk çırpın. Şeker, vanilya ve tuzu ekleyip 2 dk daha çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyerek her birini 30 sn çırpın. 1 bardak sade kek karışımı veya 1 bardak un + 1 çay kaşığı kabartma tozu karışımını portakal kabuğu rendesi ile birlikte ekleyip 1 dakika daha çırpın. Hamuru yağlanmış büyük kare borcama yayın ve önceden ısıtılmış 160-170 derece fırında yaklaşık 20 dk pişirin.
Portakal suyu, toz şeker ve portakal kabuğu rendesini iyice karıştırın. Fırından çıkardığınız keki 5 dk bekletip şurubu üzerine yayarak dökün ve soğumaya bırakın.
Supangleyi süt ve yağ ile tarifine göre pişirin .Ocaktan alıp arada karıştırarak 5 dk bekletin ve kekin üzerine yayın. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına alın, 2-3 saat soğutup servis yapın.

Hiç yorum yok: