6 Şubat 2008 Çarşamba

Mürdüm Erikli Topkekler

Murdumlu_kek

Bu güzel tarifi sevgili Hatice'den aldım. (Aynı tarifi sevgili Tuhfe ve Figen de yapmış, hepsinin sunumu birbirinden güzel). Tarifin asıl ismi "Erikli Tartölet" ama "Mürdüm Erikli Topkek" daha uygun oldu sanki:) Limon suyu ve kabuğu keke çok hoş bir tat verdi. Bir de tarifte kabartma tozu yok, sanırım limon suyu biraz kabarmasını sağlıyor. Kabartma tozu olmadığı için kekin kıvamı normal kekten daha farklı, daha yoğun. Ama yemesi çok zevkli:)

(Tarif Kasım - 2002 Sofra Dergisi'ndenmiş)

Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 1/2 paket margarin (oda sıcaklığında)
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 limon suyu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • Üzeri için mürdüm eriği

Yapılışı

  1. Önce bir kapta şekeri ve yumurtayı çırpın. Sonra oda sıcaklığındaki margarini , rendelenmiş limon kabuğunu ve limon suyunu ilave edin. Daha sonra da unu ve vailyayı ekleyip hamuru bir kaşık yardımıyla karıştırın.
  2. Küçük kek kalıplarını margarinle yağlayıp hamuru bölmelere paylaştırın. Kabartma tozu olmadığını düşünecek olursak, bölmelerin yarısından daha fazlasını doldurmanız gerek. Ben sadece 9 bölme doldurabildim 1 ölçüyle... Bir dahaki sefer (eğer misafirlere yapacaksam) 2 ölçü yapmayı düşünüyorum. Bir de kek; kağıt kek kalıplarında ya da normal kek kalıbında da pişirilebilir bence. Ama büyük kek kalıbında yapılacağı zaman 2 ölçü olması gerekir gibi geliyor...
  3. Hamurların üzerine 2'ye bölünmüş ve çekirdekleri alınmış mürdüm eriklerini koyun. Ben çok fazla bastırmadığım için erikler biraz havada kaldı:) Murdumlu_kek2
  4. Önceden ısıtılmış fırında kekin kenarları kızarmaya başlayana kadar pişirin. Bıçak batırarak da pişip - pişmediğini rahatça anlayabilirsiniz, şahsen ben bu şekilde karar verdim:)

Topkekler pişerken, mutfağa normal kekle kıyaslanamayacak kadar nefis bir koku yayılıyor... Tavsiyem; çok açken pişirmeyin. Fırından çıkmalarını beklemek bir işkenceye dönüşebilir:)

Hiç yorum yok: