6 Şubat 2008 Çarşamba

Patatesli Cips Börek

Cips_borek

Tarif, geçen hafta sevgili Betül'den geldi. Ancak ben patatesli harcı biraz değiştirdim. Böreklerin Betül'ün methettiği gibi çıtır çıtır olması için diğer işlemleri aynen uyguladım. Sonuç olarak Osmancık'a geri dönmeye hazırlanan dayımlar için, yolculuk öncesi nefis bir börek çıktı ortaya. Teşekkürler Betül!

Malzemeler

  • 6 adet yufka (Yufkalar ikişer ikişer sarıldığı için çift sayı olması gerekli. Harcı azaltarak daha az yufkadan da yapılabilir.)
  • Zeytinyağı
  • Üzeri için yumurta, susam, çörekotu vb...

Harcı İçin

  • 7 - 8 adet patates
  • 1 adet soğan
  • 1 - 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz
  • Nane, kekik, karabiber, pulbiber vb...

Yapılışı

  1. Tarifin aslında harç, haşlanmış patatesten yapılıyordu. Ancak benim patatesleri haşlayacak kadar vaktim olmadığı için patatesleri rendeleyip kavurmayı tercih ettim. Öncelikle soğanları ve sarımsağı ufak ufak doğrayın, ya da blendırdan geçirin. Ben geçen hafta bıçağın oturduğu plastik yuvayı, anlayamadığım bir şekilde kırdığım için elimde doğramak zorunda kaldım:)
  2. Soğan - sarımsak karışımını zeytinyağında pembeleştirin. Üzerine salçayı ekleyip bir miktar kavurun. Daha sonra rendelenmiş patatesi ve baharatları ekleyip kavurun. Bu aşamada yarım çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz. Harcı ocaktan alıp soğumaya bırakın.
  3. Yufkalardan birini masaya yayın. Üzerine bir miktar zeytinyağı sürün. Daha sonra patatesli harçtan yayın. Sevgili Betül harcın çok olmaması gerektiğini, aksi takdirde böreklerin çıtır çıtır olmayacağını yazmış. Bu hususa özellikle dikkat ettim:) Patatesli harcın üzerine bir yufka daha serip tekrar zeytinyağıyla yağlayın. Daha sonra yufkanın sağ ve sol kenarlarını içe büküp rulo yapın.
  4. Ruloyu birer parmak aralıklarla kesin. Oluşan küçük börekçikleri tepsiye dizin. Böreklerin tepsiye ayrı ayrı ya da birleşik dizileceği hakkında herhangi bir detay yoktu ama şekil itibariyle daha önceden yapmış olduğum Kolay Fırın Mantısı'na benzettiğim için birleşik olarak dizdim.
  5. Böreklerin üzerine fırçayla yumurta sürün. Üzerine de susam ya da çörekotu serpin ve güzelce pişirin.

Hiç yorum yok: