7 Şubat 2008 Perşembe

MİNİK ALMAN PASTALARI

Hatice'nin bu tarifini ne zamandır denemek aklımdaydı.Geçtiğimiz bayramda evde tatlı haricinde ikramlık bir şeyler olsun diye yaptığım bir kaç çeşitten biride minik pastalardı.Ev halkıda, ikram ettiğim misafirlerimizde çok beğendiler.Oldukça hafif ve lezzetli bir tarif.Özellikle kremasını çok beğendim.Şekerini biraz azaltıp supangle yada puding niyetine yapabilirsiniz.Ben artan kremayı çocuklar sevdiği için kaselere koydum.Belirtmek istediğim bir şeyde bu ölçülerle yapılan pasta kalabalık misafirler için daha ideal. Eğer az kişi için yapacaksanız bence ilk seferde yarım ölçü yapın ,oldukça bereketli oldu çünkü benim pastalar :)
Tarifi değiştirmeden aynen yazıyorum.İsterseniz Hatice'nin tarifinede buradan bakabilirsiniz.


Malzemeler:

1kg un
125gr margarin (yumuşak)
1 su bardağı süt
3 yumurta
1 çay bardağı şeker
30gr yaş maya (veya 2 tatlı kaşığı kuru maya)
1 tatlı kaşığı tuz
yarım su bardağı ılık su


Yapılışı:

Ilık su, süt, maya, şeker ve tuzu karıştırarak 1 saat bekletin.
Diğer malzemeleri katıp iyice yoğurun. Hamur 2 katına çıkana kadar mayalanması için bekleyin.
Hamuru merdane ile 1 parmak kalınlığında açıp (hamur çok ince olmasın) su bardağı ile daireler kesin. Kestiğiniz hamurları yağlanmış tepsiye dizip yarım saat tepside mayalandırın.
200C kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkartıp soğuttuktan sonra ekmek bıçağı ile ortasını kesin ve krema torbası ile (krema torbası yoksa buzdolabı poşetinin ucunu kesip kullanabilirsiniz) kremasını doldurun.
Üzerine elekle pudra şekeri eleyin.

Kakaolu krema:

Malzemeler:

1lt süt
1/2lt. su
1 su bardağı un
500gr toz şeker
3 yemek kaşığı kakao (ben 100 gr'lık paketin tamamını koydum)
125gr margarin
2 yumurta

Hazırlanması:

Yumurta, un, şeker ve kakaoyu iyice karıştırın. Süt ve suyu ilave ederek ateşin üzerinde karıştırarak pişirin. İneceğine yakın yağını ekleyip iyice karıştırın. Üzeri kurumasın diye ara sıra karıştırarak soğutun.

NOT:Ben pastaları bir gün önceden hazırlayıp kapaklı pasta kabında buzdolabına koymuştum.Ertesi gün baktığımda üstlerine serptiğim bütün pudra şekeri erimişti.Bu yüzden siz pudra şekerini servis yapmadan hemen önce serpin.Birde servisten 1 saat önce buzdolabından alıp oda ısısına geldiğinde servis yaparsanız daha lezzetli oluyor,tabi seçim size kalmış soğukta yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: