6 Şubat 2008 Çarşamba

Fıstık Ezmeli (Krem Fıstıklı) Kek

Fistikli_kek

Dün, evde durulamayacak kadar güzel bir hava vardı.Yağmurun yağıp, o karanlığın içimi karartıp bunaldığı günler gitti; yerine içimi kıpır kıpır yapan, güneşli güzel bahar günleri geldi nihayet... Bahçemizde 2 - 3 haftada bir pazar günleri komşularımızla beraber yaptığımız akşam çayımızda, dün ben de Fıstık Ezmeli Kek, Makarna Salatası ve Cevizli - Kavrulmuş Susamlı Ekmek yaptım. Aslında kek için özel bir tarif kullanmadım. Sıkça kullandığım Kolay Kek'imin içine fıstık ezmesi ve dövülmüş yer fıstığı ekledim. Limon kabuğu yerine de portakal kabuğu rendeledim. Tadanlardan aldığım tepkiler hep olumluydu. Annemle benim de çok hoşumuza gitti. Denenmeye değer bir tarif diye düşünüyorum:)

Fistikli_kek2

Malzemeler

  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı şekersiz krem fıstık
  • 1/2 su bardağı dövülmüş yer fıstığı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Portakal kabuğu rendesi
  • Aldığı kadar un

Yapılışı

  1. Toz şekerle yumurtaları mikserle iyice çırpın. Sonra karışımın içine sütü, sıvı yağı, krem fıstığı ve portakal kabuğu kabuğu rendesini ekleyip karıştırın. Karıştırmak yerine mikserle de çırpabilirsiniz. Çünkü karıştırarak krem fıstığı hamura yediremeyebilirsiniz. Daha sonra da dövülmüş yer fıstığını ekleyin.
  2. Aldığı kadar un katın, unla beraber vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyin. Hamur çok katı olmayacak. Bu arada hamuru tahta kaşıkla karıştırmaya dikkat edin çünkü metal kaşık, kabartma tozunun etkisini azaltır.
  3. Kek karışımını yağlanmış kek kalıbına dökün ve pişirin.

Hiç yorum yok: