6 Şubat 2008 Çarşamba

Zeytinli - Kekikli Ekmek

Zeytinli_kekikli_ekmek

Haftanın tarifi için yine uzun bir zaman geçti. Zeytin olarak dilimlenmiş zeytin kullanılabilir tabiki ama ben normal zeytinin çekirdeklerini ayıklayıp kullandım. Dolayısıyla, beyaz un kullanmama rağmen ekmek koyu bir renkte oldu. Yine de lezzetli bir ekmek oldu.

Ben ekmeği ekmek makinesinde yaptım, aynı ölçü ve malzemelerle fırında da yapabilirsiniz.

Ekmek makinesindeki ölçülerin karşılıkları şöyle:
1 kap = 1 su bardağı
1 büyük ölçek = 1 yemek kaşığı
1 küçük ölçek = 1 tatlı kaşığı

Malzemeler (750 gr.lık ekmek için)

  • 1 + 1/8 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
  • 3 su bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı instant maya

Yapılışı

  1. Makinenin haznesine önce sıvı, sonra maya ve zeytin hariç kuru malzemeleri ekleyin. Mayayı da ıslanmayacak bir şekilde unun üzerine serpin.
  2. Makineyi ekmek ağırlığı 750 gr.'da, beyaz ekmek programında çalıştırın. Diğer makineleri pek bilmiyorum ama bu ekmeği yaparken kullandığım makine (markası ART, daha önce duymadım ama memnunum. Bir de Sinbo'm var, o daha sonraki tariflerde:)) yoğurma işlemini tamamladıktan sonra sinyal veriyor, bu aşamada zeytin, ceviz vb... gibi malzemeler ekleniyor. Bir süre daha yoğurma işlemi yapıp yoğuruyor. Bu tür malzemeleri 2. aşamada atmak daha iyi yani. Zeytini de ekledikten sonra piştiğini bildiren -ve yaklaşık 3 saat sonra çalacak olan 2. sinyali bekleyin.

Ekmek piştikten sonra bir müddet soğumasını bekleyin, soğduktan sonra dilimleyin. Yoksa ekmek keserken hamurlaşıyor ve şekli garip birşey oluyor. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: