6 Şubat 2008 Çarşamba

Haşhaşlı Kek

Hashasli_kek_1

Sürekli kesilerek beni deli eden internet bağlatısı, evde geçirecek vaktimin olmaması ve biraz da benim üşengeçliğim sebebiyle sitemi sadece geçen hafta sadece pazartesi günü güncelleyebildim:( Beni merak edip halimi - hatrımı soran arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler:) Geçen akşam "değişik yemekler seven teyzem"e değişik birşeyler yapmak için kitapları karıştırırken Emine Beder'in kitabında bu tarifi gördüm. Saat akşam 8:30 - 09:00 gibi olsa da hazır haşhaş tohumu da varken yapayım dedim. Fırsat bu fırsat diyerek bir de Nescafe'li Kurabiye yaptım (tarifi yarın). Haşhaşlı kek çok güzel oldu. Keki yerken aradan çıtır çıtır haşhaşlar geliyor. Herkesin hoşuna gitti. Tabi gece saat 10:00 gibi biten yapım aşamasından sonra gecenin bir yarısı mutfağı toplamak hiç de eğlenceli olmadı benim için. Bazen diyorum ki: "Keşke iki işaret parmağımı birbirine dokundurunca bir isteğim gerçekleşse... Hergün, hatta her hafta sadece 1 hakkım olsa, da yeter ki olsa... Ben de yorgun olduğum zamanlar etraf kendiliğinden toplansa..." Nasıl fikir??? :))

Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un (Ben biraz daha fazla kullandım)
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 paket vanilya
  • 1/2 su bardağı siyah haşhaş tohumu

Yapılışı

  1. Yumurtaları ve şekeri bir kapta hafif beyazlaşana kadar çırpın.
  2. Sütü ve sıvı yağı da ekleyip biraz daha çırpın.
  3. Unu, kabartma tozunu, haşhaş tohumlarını ve vanilyaları da ekleyip hamuru karıştırın. Unu tariftekinden biraz daha fazla kullandım.
  4. Hamuru yağladığınız kalıba boşaltın ve 180-190 derecede pişirin.

Hiç yorum yok: