8 Şubat 2008 Cuma

MİSKET KURABİYE

Bugün Yasemin'e (görümcem) iftara giderken götürmek için tatlı yerine değişik bir şey yapmak istedim.Hatice'nin (portakal ağacı) misket kurabiyeleride ne zamandır denemek istediklerim arasında olan bir tarifti.Denediğime değdi doğrusu, çok güzel kurabiyelerim oldu ben çok beğendim.Diğer yorumları ancak iftardan sonra çaylar içilirken alabileceğim ...

Malzemeler:

  • 3 yumurtanın sarısı (aklarını ayrı bir tabağa koyun)
  • 1 paket yumuşamış margarin
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
  • dilediğiniz miktarda dövülmüş ceviz
  • 6 yemek kaşığı pudra şekeri
  • susam/hindistan cevizi
  • dilediğiniz kadar portakal kabuğu rendesi (ben limon kabuğu kullandım)

  1. hazırlanması:
    Yumurta sarılarını, vanilyayı, pudra şekerini, cevizi, portakal kabuğu rendesini, katı yağı ve unu yoğurun.

  2. Daha sonra cevizden biraz küçük parçalar koparıp önce yumurta akına sonra susama yada hindistan cevizine bulayın. Yağlanmış tepsiye dizip üzeri kızarana kadar ,180C'de 20-25 dk kadar pişirin.

Hiç yorum yok: