6 Şubat 2008 Çarşamba

KÖFTE KEBABI

Cuma sabahı annem aradı ve babannemin hastalandığını, bayıldığını ve
eve gelmemin iyi olacağını söylemesiyle ağlaya ağlaya eve geldim...
Neyse ki babannem hemen doktora götürülmüştü ve bişeyciği yokmuş...
Cumartesi sabah uyandım ve fettan fena üçkağıtçı Fatma ile okulun ve
kendi işlerimizi yapmak için çarşıya çıktık. Daha sonra bize Cadoloz
Handan'da katıldı... Bol kahkahalarla süslü bir gün geçirdikten sonra
eve dönmek için durağa geldiğimde arkamdan birinin "hocam" diye
seslendiğini duydum döndüm ve Özlem'i gördüm (özlem benim 1. sınıftan
beri okuttuğum ve 8. sınıfı bitirene kadar yine derslerine girdiğim
yavrularımdan biri) boynuma sarıldı çok mutlu oldum. Kayseri'de okula
gelmiş ve bir özel yurtta kalıyormuş... (bizim evin hemen yanında)
eve getirdim annemle tanıştırdım. Yemek falan yedik... Bu arada annem
sordu "Esra nasıl öğretmendi" diye... Ben hemen kafamı çeviridm Özlem
benden etkilenmesin diye hatta araya laf karıştırdım kendini zor durumda hissetmesin diye ama o soruyu cevapladı" keşke hayatıma giren bütün öğretmenlerim onun gibi olsaydı onu çok seviyorum" dedi annem hemen gururlandı ama ben özlem'in gözündeki sevgiyi görünce kendimi işte bu diye söylenirken buldumÖvülmek değil bunları yaparken almamız gereken sonuç... Gözlerindeki sevgi...O ve sekiz yıl hep yanlarında olduğum yavrularım doğum günlerim dahil hiç
bir zaman beni yalnız bırakmadılar...Özlem'in bana yakın olmasına çok sevindim ben artık onu hafta sonları geldiğimde nereye gidersem oraya götürmeyi düşünüyorum... O benim yavrumOkumaları için harcadığım çabanın boşa gitmediğini görmek çok mutluluk verici...
Umarım sonuna kadar devam eder...

Tarifi Emine BEDER’in kitabından alarak yaptım sonuç değişik ve güzeldi tavsiye edilir…
MALZEMELER:
· 400 Gr Kıyma (Yağsız)
· 4 Domates
· 1 Yumurta
· 1 Soğan
· 4-5 Dilim Bayat Ekmek İçi (Ben Galeta Unu Kullandım)
· Tuz, Karabiber,Köfte Baharatı
· 4 Biber
· 4 Çorba Kaşığı Sıvı Yağ
· Kaşar Rendesi

YAPILIŞI:
Bir kapta kıymanın içine yumurta sarısını, ufalanmış ekmek içini,tuzu ve baharatları ekleyelim. Soğanı rendeleyerek suyunu sıkıp posasını ekleyelim. Harcı iyice yoğurarak bilye iriliğinde yuvarlak köfteler hazırlayalım. Kızdırılmış yağda tavayı sallayarak köfteleri pişirelim ve tepsiye alalım.
Ayrı bir tavaya sıvı yağı koyalım, rendelenmiş ince doğranmış biberi kızartalım ardından rendelenmiş domatesi ekleyip 2-3 dk pişirelim. Fırın tepsisindeki köftelerin üzerine gezdirelim. Üzerine kaşar rendesi ekleyip 200 derece fırında kaşarlar eriyene kadar pişirelim. AFİYET OLSUUUUUUUUN…

Hiç yorum yok: