3 Şubat 2008 Pazar

KREM KARAMELLİ KEK


İlk ve ikinci Cemremiz Düştü; Bahar geliyor koştura koştura;
“Halkımızın arasında yaygın olarak baharın müjdecisi olarak bilinen sıcaklığın artması olayına cemre denir. Cemre'nin birer hafta arayla havaya, suya ve toprağa düştüğüne inanılır. Üç tane olan cemrenin birincisi havaya (19-20 Şubat), ikincisi suya (26-27 Şubat) ve üçüncüsü de (5-6 Mart) toprağa düşer. Her cemrenin düşüşüyle hava sıcaklığı artar, cemrelerin arasında ise sıcaklıkta küçük bir düşüş görülür.” Diyor internette ki bir yazıda…

Ne kadar sevindirdi beni bu bahar müjdecisi bilmiyorum… Birincisi ne kadar kış gördük ki baharın gelmesi müjde olsun… Özlemeye bile fırsatımız olmadı kıymetini anlayamadık güzel günlerin…

Çok derin ve uzun bir konu bu aslında ve kesinlikle üstün körü geçilmemesi gereken bir konu ama biliyorum ki hepiniz dünyanın bu amasız gidişatını zaten bir şekilde araştırıyor takip ediyor, benimle ve milyonlarca kişiyle aynı endişeleri paylaşıyorsunuz…

Baharın ve Mart aynın gelmesi beni başka konu da da korkutuyor ne mi?… Tabi ki kediş bitmek tükenmek bilmeyen gırnavlama sesleri, (karşınıza geçip resmen erkek arkadaş istiyorum diye bağrınıyor terbiyesiz) Peşinde 10-15 erkek kedi ile oradan oraya cilvenerek koşturması , sorun sonrası bana tam bir yük…Kedişin karnı birkaç hafta sonra şişmeye başlıyor. İlk sorun sorun onu doyurma haspam hiç doymuyor yaaaaaaa…

Hamilelik sorunları biter yavruları doğurur atar başıma gider ben bakmaktan helak günlük işler arasına yavru kedi büyütmekte girer… Ama o sevimlilikleri kurnazlıkları büyürkenki güzellikleri… Yok kendime gelmeliyim ben kanmayacağım bu sefer gidip kedişi kısırlaştırmam lazım bakamıyorummmmmmm.

Derde bak keşke her dert böyle basit olsa… Ama çok tatlılar ya…Yok yok ben şuursuzum bir tatlılar diyorum bir kısırlaştırayım diyorum amaaaaaaan ne yapacam ben yaaaaaaaa…

Zerrinin msn adresi silinmiş listemden bende acilen tekrar istedim o da bana kedimi sildi dedi… (Kedi bazı yönlerden iyi oluyor üstüne atabiliyorsun suçları)
Bunca yazının kekle ne alakası var diye de düşünmeyin bu şarkının yanında çayla kek de çok güzel gider di mi ama yaaaaaaaaaaaaa… (uyanık mıyım ne)

Cemreyi kedi düşürdü ben bilmem bu arada….
Tarif sofra dergisinde bir daha ki sefere sütü fazlalaştıracağım, ben size orijinal tarifi yazdım….
MALZEMELER:
KREM KARAMEL KARIŞIMI:
· Yarım kilo Süt
· 4 Adet Yumurta
· 5 Çorba Kaşığı Şeker
· 1 Paket Vanilya
· 1 Adet Rendelenmiş Limon Kabuğu
KARAMEL İÇİN:
· 1 Su Bardağı Toz Şeker
· 1-2 Damla Limon Suyu
BROWNİ İÇİN:
· 1 Su Bardağı Toz Şeker
· Yarım Su Bardağı Süt
· Yarım Su Bardağı Sıvı Yağ
· 1,5 Su Bardağı Un
· 3 Çorba Kaşığı Kakao
· 1 Paket Kabartma Tozu
· 1 Portakal Kabuğu Rendesi (ben ekledim)
· 1 Vanilya (ben ekledim)

YAPILIŞI:
Öncelikle krem karamel karışımı için bir tencerede süt, yumurta tozşeker,vanilya ve limon kabuğunu iyice çırpın ve kenara alın.

Browni için şeker ve yumurtayı çırpın. Sonra süt,yağ,kakao,kabartma tozu, vanilya, portakal kabuğu rendesi ve unu ekleyerek browni hamurunu hazırlayın.

Karamel için toz şeker ve limonu bir kapta ateşin üstünde karamel haline gelene kadar eritin.

Önce karameli kalıba boşaltın, sonra sütlü karışımı, en üste browni karışımını dökün. Sıcak su koyduğunuz fırın tepsisinin içine kalıbı oturtun 170 derecede 40-45 dk pişirin. Fırından çıkarın iyice soğuduktan sonra sıcak su dolu bir kabın içinde bekletin yapışma ihtimaline karşı kenarlarını bıçakla ayırın. Sallayıp ters çevirin. Nefis bir görüntü bayılacaksınız… AFİYET OLSUUUUUUUUUN….

Hiç yorum yok: