3 Şubat 2008 Pazar

PEYNİRLİ VE ZEYTİNLİ MUFFİN

Merhabalar;

Yoğun çalışarak ve kendimi işime adayarak kendi adıma doğruyu yapıyorum. Ama çok kaptırıyorum sanırım, birçok şeyi kaçırıyorum hayatımda.

En çok üzüldüğüm sinema. Lise yıllarımda başladı sinema tutkusu ilk gittiğim film Ghosttu. Çünkü Kayseri’de ilk sinemanın açılışı o döneme denk gelmişti. Büyülenmiştim ve o gün karar vermiştim, Kesinlikle tutkularımdan biri olacaktı sinema.

Üniversite de öğrenciliğim boyunca harçlıklarımı 3’e böldüm. Bir kısmı zaruri ihtiyaçlar yemek içmek, bir kısmı kitap alımı (ki bende hala tutkudur kitap, onun hikâyesini sonra anlatırım), kalan kısmını ise sinema dergileri ve bu konudaki kitaplara ayırmıştım. Kendimce kendimi eğitiyordum. Avrupa sineması, amerikan sineması, Japon sineması ve idolüm Akira KUROSAWA. Onun hakkındaki tüm bilgileri yutmuştum. Sonunda tam bir sinema eleştirmeni kıvamına gelmiştim. Kamera açıları, oyuncuların tüm eski filmleri ve performansları hepsini ezberlemiştim. Hatta senaryosunu kendi yazdığım kısa bir film çekme projesine bile girmeye çalışmıştım olmadı. (beceremedim) :)

Tutkunu olduğum filmler çıktı ortaya, hala deli olurum onlara. Avare filmini hep çok sevdim. Sonra yıldız savaşları üçlemesi ve altılaması, rüzgar gibi geçti, yurttaş Kane, bir zamanlar Amerika, arka pencere, baba 1, vadim o kadar yeşildi ki, İngiliz hasta, oz büyücüsü, yedi samuray, birkaç dolar için, iyi-kötü-çirkin, esaretin bedeli (yüz kere daha izleyebilirim), olağan şüpheliler, terminatör 2, kutsal hazine avcıları, taksi şoförü, titanik, yeşil yol, kurtlarla dans, yüzüklerin efendisi, matrix, ve tüm Tarantino filmleri. Tarantino benim için vazgeçilmezdir, vazgeçilmez. Adını unuttuğum ve saymakla bitmeyecek filmler.

Şimdi ise ayda yılda bir sinema veya çok nadir evde izlemeye çalışıyorum. Ev hala ağzına kadar sinema dergileri ile dolu annem atmak için fırsat kolluyor. :)
Şimdi ki tutkum yemek pişirmek umarım buda sinema olayına benzemez

Amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan şimdi zeytinli ve peynirli bir muffin çok iyi giderdi. Alırsın eline muffinini geçersin tv karşısına açarsın o anlamsız tv dizilerini ağlaya zırlaya hem izler hem de yersin. Allahtan cnbc-e ve e2 kanalları var onlar olmasa ne yapardım bilmiyorum. Şimdilik onlarla ve oralardaki dizilerimle mutluyum.

Muffin tarifini vereyim de hemen pişirin :)

MALZEMELER:
· 2 Yumurta
· 1 Su Bardağı Yoğurt
· 1 Çay Bardağı Ayçiçek Yağı
· 2 Çay Kaşığı Tuz
· 1 Su Bardağı Peynir.
· 1 Kase Dolusu Ayıklanmış Siyah Zeytin
· 1 Çay kaşığı Pul Biber
· 1 Çay kaşığı Toz Kırmızı Biber
· 1 Çimdik Kekik
· Alabildiğince Un
· Kabartma Tozu
YAPILIŞI:
Yoğurt ve yumurtalar çırpılır. İçine diğer malzemeler sıra ile konur. Kek kıvamından biraz daha katı olursa daha lezzetli oluyor. Muffin kalıplarına paylaştırılıp pişirilir. 20 adet kadar çıkıyor. AFİYET OLSUUUUUUUUUN
Sevgiler

Hiç yorum yok: