2 Şubat 2008 Cumartesi

BROWNİ MUFFİN " KREMALI VE RENKLİ HİNDİSTAN CEVİZLİ" KAYNANA ÇATLATAN TARİFLER ETKİNLİĞİ

Merhabalar,
Kaynana çatlatan tarifler gündemimizde... Lalecik en baştan beri benim en has en can dostlarımda biri. Ben aylardır bu etkinliğe katılırken hep arkadaş hatırına katılıyorum diyordum ki öyle. Yoksa hiç bir kuvvet beni bu etkinlik içine sokamazdı (sebebi bende saklı kalsın). Biliyorum ki bu tür işler çok emek istiyor. sevgili dostlarımın bu güzel hazırlıklarında benimde kolum uzansın onlara, elimi omuzlarında hissetsinler istiyorum. Lalecim sen bitanesin herşey senin için. Ayol her ay inşallah bu ay sondur diyorum diğer ay bakıyorum yine dostlardan biri. Ne olacak bu işin sonu bilemeyeceğim :):):)...
Bu etkinlik için ismi son derece uzun browni yaptım. Ne yapayım diye düşünürken geldi aklıoma fikir ve heyecanla kalkıp yaptım. Muffin konusunda ahkam kesemeyeceğim belki ama lezzeti konusunda kesebilirim. Daha öğrenecek çok şey var ve ben bu konuda diğer yemek konularında olduğu gibi hala pişmekteyim. Derdim sizlere denediğim ve memnun kaldığım lezzetlerle seslenmek...


Browniyi yaparken çok eğlendim. Yerken daha çok eğlendim. Tek başına eğlenmek olmaz dedim çıktım komşu ile güle oynaya çayla yedik içtik.
Benim aklıma gelen hindistan cevizi ile yapmaktı. Ama hoş bir sunum elde etmek isteyince , çok az bir gıda boyasını poşet içinde hindistan cevizi ile karıştırdım. Ortaya bu görüntüler çıktı. Ne çok konuştun, ay susta ver şu tarifi dediğinizi mi duydum ne? Aaaaaaaa tamam veriyorum...

MALZEMELER:
muffin için,
3 yumurta
1,5 Su Bardağı Toz Şeker
1 Sb Süt
1 Sb Ayçiçek Yağı
3 Tatlı Kaşığı Kakao
1 Sb Fındık içi
1 Vanilya,1 Kabartma tozu,
Alabildiğince Un.

Krema için,
1 Paket Şanti
3/4 Bardak Süt
1 Paket Krema Sertleştirici

Üstü için,
İstenen Renk Gıda Boyası
Hindistan Cevizi

YAPILIŞI:
1- 3 Yumurta şekerle kar gibi olana kadar çırpılır.
2- Süt ve Yağ ilave edilir çırpılır.
3- Kakao ve Vanilya İlave edilip çırpılır,
4- 1 Sb kadar karışımdan ayrılır.
5- 1 sb kadar dövülmüş fındık, alabildiğince un ve kabartma tozu ilave edilir. Çırpılır.(Normal kekten biraz daha yğun kıvam olacak)
6- Muffin kalıplarına kağıtlar konup içine tepeleme 1 yk içlerine konur. Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 25 dk pişirilir.
7- Şanti süt ile çırpıldıktan sonra krema sertleştirici ile de 2 dk çırpılır yarım saat kadar dinlenmeye bırakılır.
8- Muffinlerin kağıtları çıkarılır. Ben Ucu kalın bir şırınga ile kenera ayırdığım karışımdan muffinlerin içine sıktım.
9- Krema dan muffinlerin üstüne konur. En son renklendirilen Hindistan cevizlerinden kremaların üstüne serpilir.
AFİYET OLSUNNNNNNNNNN

Hiç yorum yok: