2 Şubat 2008 Cumartesi

KUZU TANDIR VE KUZU HAŞLAMA

Merhabalar,

"Son günlerde hangi programı açsam ya da yemek hakkında sağlıkla ilgili bilgiler veren hangi sayfayı açsam karşıma kuzu etinin faydaları çocuklar için gerekliliği çıktı. Ben de markete gittiğimde bolca kuzu eti aldım. Kevgir için de konu paylaşımı yaparken bana et yemekleri düştü. Çok fazla çeşit yapamadım belki ama az ve öz oldu. Bu kadarcık yemekle bile ben kararımı verdim. Evet kuzu eti.Son bir kaç senedir kırmızı ete olan düşkünlüğüm körelmiş olsada bu yemekler beni fazlasıyla memnun ve mutlu etti. Dosya için bu kadar kuzu etiyle yapılmış yemekde yeyince taktir edersiniz ki meeeeeeeeeeeee lemek şart oldu. :)"
Demişim kevgirde.... Ben kevgirden tariflerimi seçip yayınlıyorum bazen sizler için, olur ya belki oralara bakmamışsınızdır mahrum kalmayın diye...
Kurban bayramı da yaklaşırken gönlüm bu iki yemeği es geçmek yana değildi. O yüzden allayıp pullayıp tekrar piyasaya sürüyorum.
Tarifleri denerseniz memnun kalacağınızdan eminim...
KUZU TANDIR: (Bakınız resim yukarda) :):)
Kuzu tandırı Zerrin'in sayfasında ilk gördüğüm günden beri denemem lazım diyordum en sonunda kuzu etiyle yapılmış tarifler yapmam gerekince hemen karar verdim yapmaya iyiki denemişim. Nefis bir lezzettarifin aynısını uyguladım...
tarif şöyle diyor;
Malzemeler:
Kuzu ön kol (ben yarım kilo için tarif veriyorum) kemiğinden ayrılmış. Kasabınızdan özel olarak isteyin.
1/2 çay bardağı zeytinyağ
1 yemek kaşığı limon,Tuz
1/2 su bardağı sıcak su
Hazırlanışı:
1) Eti fırın tepsisine yatırıyoruz. Bir bardak içinde zeytinyağ, limon ve tuzu karıştırıyoruz. Etin her tarafına bu karışımdan sürüyoruz. Hem altına hem üstüne. Sonra 130 derece fırına sürüyoruz. 30 dakikada bir etin tersini çeviriyoruz. 5 defa ters yüz ederek 2,5 saat fırında pişiriyoruz. Suyunu salıp çekmesi lazım.
2) Fırından tepsiyi çıkarıyoruz. Sıcak suyu ete ekliyoruz. Sonra üzerine folyo örtüp 1,5 saat daha pişiriyoruz. Sonra çıkarıp didiyoruz. Ben servis yapmadan önce didilmiş şekilde biraz daha fırına sürdüm. üzeri daha güzel kızardı.Yumuşacık bir etimiz oluyor.
KUZU HAŞLAMA:
MALZEMELER:
4 Adet Kuzu Gerdan (kemikli)
3 Patates
Tuz
Pul Biber
Sarımsak(İstenirse)

YAPILIŞI:
Etler düdüklüye üstüne geçecek kadar su iel konur ve kapağı kapatılmadan 15 dk kaynatılır. Bu arada Biriken köpüğü alınır. Daha sonra patatesler soyulur. Haşlanırken ezilmesin diye 2'ye bölünerek konur ve düdüklünün kapağı kapatılır. 30 dk kadar haşlandıktan sonra yemeğimiz hazır. Pişen yemeğe tuzu atılır. Servis edilirken istenirse dövülmüş sarımsak ve pul biber ilave edilir.AFİYET OLSUUUUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok: