2 Şubat 2008 Cumartesi

3'u Bir Arada - Elmali pasta, Elmali Tart, Elmali Kurabiye

Staja basladi bu kiz bizi unuttu, artik tarif yazmiyor demeyin diye size evimden ayrilmadan onceki gun yaptigim elmali pasta, kurabiye ve tart tarifini yazayim dedim. Bu pastanin ozelligi sol el ile yogrulmus olmasi, zira sag elimi mumkun oldugunca agir islerden sakindirmaya calisiyorum. Merak etmeyin, simdilik durumu iyi cok sukur. Bileklik bayagi ise yaradi. Bu haftanin sonunda cikaricam bilekligi ama bilgisayar kullanirken yine de arada takmaya calisicam. Bu hastaligin devam etmemesi ve daha kotusu ilerlememesi icin bilegimi duzgun kullanmayi ogrenmem lazim. Insallah daha dikkatli olup, iyi bakmaya calisicam sevgili sag bilegime.

Gelelim tarifimize. Bu pastalar Lama Hocam’in deyimiyle kurtarma operasyonu neticesinde ortaya cikti. Buzdolabimda bozulacak seyleri bitirmeye calisiyordum son bir hafta boyunca. En sona da sevgili elmaciklar kalmisti. Dedim elmali pasta yapayim. O kadar pasta yaptim ama bitiremedim elmalari, sonucta kalanlar Parem’in evine dogru yol aldi. Aslinda planim sadece elmali pasta yapmakti. Pasta dedigim fotograftaki rulo olanlar. Ama gelin gorun ki, oyle bir hamur ve elmali ic yapmisim ki bir turlu bitiremedim. Dedim en iyisi tart yapayim birazini da, hem daha kolay hem de hamuru daha iyi bitirebilirim. Malesef onla da bitmedi ve en sonunda birazcik da elmali kurabiye cikti. Size malzemenin tamamini yaziyorum ama yari yariya azaltmanizi tavsiye ederim. Zira bu malzemelerden 32 tane rulo olan elmali pasta, kucuk bir elmali tart ve 7 tane de elmali kurabiye cikti.

Hamur Malzemeleri:

250 gr margarin veya tuzsuz tereyagi
1 kucuk su bardagi sivi yag
1 yumurta
1 bardak yogurt
1 paket kabartma tozu
Un

Ic Malzemeleri:

5 adet elma
2-3 kahve fincani seker (elmalar eksi ise 3, tatli ise 2 Turk kahve fincani kullanmanizi tavsiye ederim)
1 bardak iri dovulmus ceviz
2 yemek kasigi tarcin
Uzerine dokmek icin pudra sekeri

Oncelikle elmalari soyup, rendeleyip seker ilave ederek suyunu cekene kadar pisiriyoruz. Ocaktan alir almaz ceviz ve tarcini ekleyip karistiriyoruz. Hamur icin butun malzemeleri katip kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde ediyoruz. Ben onceden yumurta kullanmazdim. Yumurta olmayinca hamur elde cok kolay dagiliyor, bir turlu guzel rulolar elde edemiyordum. Sevgili arkadasim Ummuhan (Turk yemekleri dersinden hatirlarsaniz kendisinin uc adet meze tarifini paylasmistim) Turkiye’ye donmeden once kendisine yaptigimiz ziyarette bize elmali pasta hazirlamisti. Baktim rulolar cok guzel gorunuyor. Nasil yaptigini sorunca benden farkli olarak yumurta ekledigini ogrendim. Bu defa ben de ekleyeyim bakalim nasil olacak dedim. Sonuc gercekten cok guzel oldu. Hem tadi aynen eskisi gibi olmustu hem de sekilleri daha guzel :) Ummuhan'a da burdan sevgilerimi gonderiyorum.

Bu ek bilgiden sonra devam edeyim. Hamurdan kucuk bir elma buyuklugunde bir parca koparip merdane ile yuvarlak sekilde aciyoruz. Hamuru pasta dilimler gibi (veya sigara boregi yapar gibi) sekiz esit parcaya boluyoruz. Disardaki genis kisimlarina elmali icten koyup rulo seklinde sariyoruz. Onceden isitilmis firinda ustleri cok hafif pembelesene kadar pisiriyoruz. Firindan cikartinca uzerlerine pudra sekerini eliyoruz.


Elmali tart icinde, kalibimizin boyutuna gore bir miktar hamuru alip merdane ile aciyoruz. Yaklasik 0.75 cm kalinliginda bir hamur elde ediyoruz. Hamuru kalibimiza dosuyoruz. Fazla kalan kisimlari kesiyoruz. Uzerine 0.75~1 cm kalinliginda elmali ic malzemeden yayiyoruz. En son hamurdan bir parca daha alip merdane ile yaklasik 0.2 cm kalinliginda aciyoruz ve 2cm’lik seritler halinde kesiyoruz. Seritleri fotograftaki gibi elmali harcin uzerine seriyoruz. Yine ayni sicakliktaki firinda pisiriyoruz. Ust kismi tam pembelesene kadar bekleyin. Yoksa alttaki hamur tam pismez. En son yine firindan cikarinca pudra sekeri eliyoruz.

Gelelim elmali kurabiyeye. Bu kurabiye tamamen uydurma bir sekilde ortaya cikti. Rulo pastalar ve tart sonrasi artan hamur ile elmali harci bir guzel karistirdim. Hamur yapiskan bir sey oldu. Icine ½ bardak pudra sekeri ve birazcik un ekleyerek yogurdum. Hamur hala biraz elime yapisiyordu. Cok fazla un eklemek istemedim. Iyi ki de oyle yapmisim cunku tam kivaminda oldu. Hamuru kucuk parcalar halinde yuvarlayip firina verdim. Firindan cikinca bu defa pudra sekeri ile tarcini karistirip eledim, daha bi guzel oldu sanki.

Hepsi bu, afiyet seker olsun, kimselere kilo olmasin :)a

Hiç yorum yok: