2 Şubat 2008 Cumartesi

Yagsiz Pogaca

Sevgili arkadaslarim, bu aralar ne kendi blogumla ne de sizlerin bloglari ile ilgilenebildim. Zaman neden bu kadar yetersiz anlayamiyorum. Bu gidisle staja kadar kalan zamanim da ayni yogunlukta gececek. Cumartesi gunu bir konferansa katilmak icin Nashville'e gidiyorum. Pazartesi gecesi donuyorum. Sonrasinda da Pazar sabahi staj icin Philadelphia'ya gidiyorum. Oralarda nasil bir mutfagim olacak bilemiyorum, o yuzden bloguma yeni tarifler ekleyebilir miyim mechul. Arsivdeki tariflerle idare etmeye calisirim ama onlar da uzun sure goturmez. Ama olsun size stajimi anlatirim, daha zevkli (!) degil mi?

Neyse geyik yapmayi bir yana birakip tarife geceyim. Bu pogacalarin tarifi sevgili arkadasim Emine'ye ait. Emine, esi ve iki cocugu ile birlikte Turkiye'ye dondu bu hafta. Oyle tatil icin falan degil, kesin donus oldu :( Emine'yi hepimiz cok ozleyecegiz. Ben de arsivimde duran bu pogacalarla ona veda edeyim istedim. Turkiye'de nerde internet bulup ne zaman bloguma ziyarete gelir bilmiyorum ama ben kendimce veda edeyim.

Malzemeler:

2 yumurta (bir tanesinin beyazini ayirin, ya da benim gibi susaminiz yoksa sarisini ayirin)
1 yemek kasigi kuru maya
1 buyuk su bardagi ilik sut ve su karisimi
2 yemek kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
Un

Ic Malzemesi:

Rendelenmis kasar peyniri (veya mozarella)
1 kucuk kutu krem peynir

Oncelikle hamurun butun malzemelerini karistirip, aldigi kadar un ile yoguruyoruz. Dikkat edilmesi gereken sey, kuru mayayi sutte bekletmiyoruz, direk unun uzerine serpip diger malzemelerle karistiriyoruz. Hamuru yalklasik 45 dakika bekletip iki katina cikmasini sagliyoruz. Bu arada ic malzememizi hazirliyoruz. Rendelenmis kasar ile krem peyniri iyice karistirip, her bir pogacanin icine koyacagimiz miktarda yuvarlaklar yapiyoruz. Boylece hamuru acinca ic malzemesini kolayca icine koyup kapatabilecegiz.

Kabaran hamuru 4-5 parcaya bolup merdane ile yaklasik 0.5 cm kalinliginda aciyoruz. (Ben biraz kucuk parcalar koparip actim. Siz daha buyuk parcalar halinde acarsaniz isiniz daha da kolaylasir.)Genis agizli bir bardak yardimi ile hamurdan yuvarlaklar kesiyoruz. Ic malzemesini koyup, yuvarliyoruz. Eger susaminiz varsa, pogacalari once yumurta beyazina daha sonra susama batirip tepsiye diziyoruz. Benim gibi susaminiz yoksa, ayirdiginiz yumurta sarisini surmeniz yeterli. Onceden isitilmis firinda (350F, 180C) pisiriyoruz. Afiyet olsun...

NOT: Yuvarlama kismini guzel yapmaya dikkat edin, yoksa benim pogacalar gibi icindeki peynirlerin hepsi tepsiye akar :( Fotograftan da gorunuyor guzelim peynirciklerim.

NOT2: Yaz geliyor, herkesler diyete baslamis. Caniniz pogaca cekerse bu guzel yagsiz pogacadan deneyin derim.

Hiç yorum yok: