2 Şubat 2008 Cumartesi

Etli Quessilladas



Biliyorum ayıp ettim, bir not bile yazamadan çektim gittim.
Bir türlü havasına giremediğimden, tatile çıkarken iki ayağım bir pabuca girdi sanki. Yazamadım.
Efendim, kıskandırmak gibi olmasın:) 10 gündür Antalya Beldibi'nde tatildeydik. Yani denizden geliyorum. Evet, denize de girdim; hem de hergün. Detayları daha sonra, Mimi sayfasında anlatır.

Gitmeden kaydettiğim tariflerden yayınlıyorum hemen. Kendimi affettirmem lazım:)

Tarif, bende gitgide alışkanlık yapmaya başlayan Meksika Mutfağı'ndan.

Malzemeler:

6 adet quessillada için

  • 500 gr et (kuzu, dana ya da tavuk)
  • 1 adet kırmızı dolmalık biber
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 avuç ince kıyılmış maydanoz
  • 1 küçük paket dilimli çedar peyniri
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1 paket (12 adet) hazır tortilla
  • kimyon ve dilediğiniz baharatlar

Yanında servis etmek için :

  • ekşi krema*
  • guacamole


Yapılışı:

  • İncecik yemeklik doğradığınız soğanı zeytinyağında iyice soteleyin.
  • Çok minik doğradığınız biberleri ekleyin, soteleyin
  • Eti robottan geçirerek kalın kıyma kıvamına getirin.
  • Kıyılmış eti soğanlı karışıma ekleyerek suyunu bırakıp tekrar çekinceye kadar iyice pişirin.
  • Bir adet tortillayı yapışmaz tavaya alıp, etli karışımdan üzerine yayın
  • Üzerine çedar dilimlerini yerleştirerek diğer bir tortilla ila kapatıp, bastırın. (acı seviyorsanız pul biber ya da acısso ekleyebilirsiniz)
  • Hafif ateşte, peynir eriyene kadar iki yüzünü çevirerek pişirin.
  • Pişen quessilladaları 6 üçgen parçaya bölerek, ekşi krema ve guacamole ile servis yapın.

Afiyet olsun.

* Siz de benim gibi ekşi krema bulamayanlardansanız, 1 ölçü yoğurt ile yarım ölçü kremayı karıştırarak kullanmayı deneyin.

Püf Noktaları ve Notlar:

  • Et yerine kıyma da kullanabilirsiniz ama, et ile lezzeti farklı; yağı daha az oluyor.
  • Ben tekrar yaptığımda çedar yerine taze kaşar rendesi kullanacağım. Çedarın baskın tadı bütün yemeğe hakim oluyor çünkü.
  • Çedar oldukça tuzlu bir peynir olduğundan ete ayrıca tuz koymadım. Tuz-biber oranını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
  • Tortilla ekmekleri buzlukta uzun süre saklanabiliyor. Eti de pişirip buzlukta sakladığınızda, dar vakitlerde rahatlıkla hazırlayabileceğiniz çok pratik ama bir o kadar lezzetli bir yemek çıkıyor ortaya.
  • Üçgenlere bölündüğünde elle rahatlıkla yendiğinden, konuklara aperatif olarak sunabilirsiniz.
  • Quessilladas, tıpkı sandöviç gibi, içini dilediğiniz şekilde hazırlayabileceğiniz bir yemek. Et kullanmak istemediğinizde sotelenmiş sebze ve peynirle değişik versiyonlar yaratabilirsiniz. (özellikle ıspanaklı versiyonun çok güzel olacağını düşünüyorum)
  • Eğer Nomu baharatları kullanıyorsanız "smoky peri-peri "tam da bu yemek için bire bir seçim. Muhteşem bir lezzet yakalanıyor.

Hiç yorum yok: