2 Şubat 2008 Cumartesi

Rustic Waffle



Tost makinam bozulunca, bir tarafı waffle yapan yeni bir makina aldım sonunda. Ve çok sevdiğim waffleları evde yapabilmeye başladım.
Aklımda, önce sevgili Münevver'in yayınladığı bir tarifi yapmak vardı. Ama son anda bulduğum bu reçetedeki malzemeler öyle aklımı çeldi ki, dayanamayıp açılışı bunlarla yaptım. Beğenmezsem, nasıl olsa Münevverin tarifi benim için garantili, onu yaparım diye düşündüm.
Sonuç:
Artık elimizde iki tane garantili tarif var...






Malzemeler
standard ölçekli cup ve kaşık ölçülerine göre verilmiştir.
10-12 adet waffle için:

  • 1 cup (120 gr) tam buğday unu
  • 1 (120 gr) cup un
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 adet çırpılmış yumurta
  • 2 cups (475 ml) kefir (buttermilk)
  • 3 yemek kaşığı (45 ml) üzüm pekmezi
  • 1 yemek kaşığı (15 ml) zeytinyağı
  • 1/2 cup süt

Yapılışı:
  • Kuru malzemelerin tümünü karıştırın.
  • Ayrı bir kapta sıvı malzemeleri karıştırın (süt hariç)
  • Sıvıları yavaş yavaş karıştırarak kurulara ekleyin.
  • Eğer fazla katı bir karışım olduysa bir miktar sütü azar azar ekleyin.



Püf noktaları ve notlar:
  • Unun tamamını, tam buğday unu olarak kullanabilirsiniz.
  • Çok daha sağlıklı ve lezzetli bir seçim: 1 cup tam buğday unu ve 1 cup yulaf ezmesi de kullanabilirsiniz. Yulaf ezmesini robottan ya da rondodan geçirip iyice incelterek kulllanın. Daha sağlıklı ve daha kıtır wafflelar elde edersiniz.
  • Makinanızın ölçüsü değişebilir; ben makinaya her seferinde 3/4 cup kap karşım koydum.
  • Wafflelarınızın üzerine çok değişik şeyler koyabilirsiniz: Dondurma- çikolata sos-meyva salatası-kurutulmuş meyvalar-kuru yemişler-krema, vs
Not: Mimi 'nin yeni macerası yayında..

Hiç yorum yok: