2 Şubat 2008 Cumartesi

Çin Pilavi


Stajdayim ama yine sizleri dusunup yaptigim pratik yemeklerin fotografini cekmeyi unutmuyorum. Tarife ve pilavin hikayesine gecmeden once Ayse'nin kendi sayfasindan duyurdugu haberi, bir de ben burdan duyurayim istedim. Artik Ingilizce yemek blogumuz var :) Yorumlardaki espriden gercege donusen bir hikaye ile "I Love Turkish Food" bendeniz ve Ayse'nin katkilari ile kendine blogspot'ta bir yer buluverdi :) Simdilik cok yeniyiz sadece bir tarifimiz var ama Ayse guzel tarifler hazirliyor, simdiden haberini vereyim. Birbirimize destek olarak bakalim elimizden geleni yapmaya calisacagiz. Ayse caliskan kiz, bu konuda ona guveniyorum :))) Bir de tabi ki sevgili blogcu arkadaslarimizdan da eger isterlerse yardim bekliyoruz. Elinizde cok guzel bir tarifiniz mi var, bunu yabanci arkadaslarla da paylasmak mi istiyorsunuz? Hic vakit kaybetmeden bize gonderin yayinlayalim. Lamam Hocam Florida yardimlasmasi olur mu hic, biz Ohio'lulari da severiz :) Gerci futbol ve basketbol takimlari bir ise yaramaz ama :P senin yerin basimizin uzerinde :) Ganne'm senden de destek olacaginla ilgili haberleri aldik, cok sevindik. Bizim gibi bu konuya heyecanli yaklasmaniz bizi cok mutlu ediyor. Neyse bu kadar reklam yeter. Gelelim tarifimize :)

Bu pilavi sevgili arkadasim Gonca'dan ogrendim. Staja gelmeden onceki ay, haftada en az 4 gun Gonca'ya gidip pilav yiyordum nasil mi? Okuldan geliyorsun eve. Evde hic bir sey yok yiyecek. Zaten ogle yemegi yememissin dogru durust. Hemen Gonca'yi ariyorsun ya da msn'den bir mesaj atip "naber?" diyosun. Gonca'dan ilk tepki "Cin pilavi var gel yiyelim". Tabi hemen atlayip "tamam 2 dakika sonra ordayim" diyorsun. Bir guzel Cin pilavini yiyip yaninda da portakal suyunu iciyorsun. Eh midem alisti bir kere. Staj icin Philly'e geldigim ilk gunler canim nasil istiyor bu pilavdan. Hemen market arastirmasi ile taze sebze nerden alinir buldum :) Gerci dere otunun tazeligi mechul ama olsun :) O gunden beri de sizlere yazmak icin firsatini bekliyorum. Buyrun bakalim Gonca'nin Cin pilavi :)

Malzemeler:

Pirinc
Zeytin yagi
Tuz
Pirincin yaklasik iki kati kadar sicak su
Dereotu
Havuc
Taze sogan
Limon

Gordugunuz gibi malzeme listesinde olcu vermedim, neden? Cunku her seyi damak tadiniza gore ayarlayabilirsiniz :) Yine de kendi olculerimle anlatmaya calisayim. Oncelikle 2 yemek kasigi zeytinyaginda 1 buyuk bardak pirinci kavurup, azicik tuz ve sicak suyu ekleyip pilavi pisiriyoruz. Bu arada yarim demet dereotunu ve 2 tane taze sogani ince ince dogruyoruz. Aslinda cok da ince olmasin, fotograftaki gibi bir boyut ideal bence :) 2 kucuk havucu rendeliyoruz. Burda kullandigim rende cok minik oldugu icin havuclar minik minik oldu, siz daha buyuk rendeleyebilirsiniz. Pisen pilavi cam bir kaseye alip sogutuyoruz. Uzerine dogradigimiz malzemeleri ekleyip bol limon sikiyoruz :) Hepsi bu kadar. Olculeri istediginiz gibi ayarlayabilirsiniz. Hem cok pratik hem de zeytinyagli oldugu icin daha saglikli bir yemek :) Bu arada adi neden Cin pilavi bilmiyorum. Gittigim hic bir Cin restaurant'inda gormedim ama vardir bir hikmeti diyip fazla kurcalamiyorum. Afiyet olsun :)

NOT: Sonradan gelen duzeltme :) Gonca tarifin eksik oldugunu hatirlatti sagolsun :) Bir de kornison tursusunu kucuk kucuk dograyip katmak gerekiyormus. Tesekkur ederim canim :)

Hiç yorum yok: