2 Şubat 2008 Cumartesi

Makarna Salatalari

Gormus oldugunuz salata canimin hem makarna hem de salata istedigi bir gun ortaya cikiverdi. Asil amacim klasik salcali makarna yapmakti. Bir guzel tencereye koydum suyu. Tam makarnalari da attim. Bir yandan da canim salata istiyor. Hadi salata yapayim yanina dedim. Malzemeleri bir guzel dogradim. O arada makarna da pisti. Serde tembellik var. Simdi kim tencereye terayagini koyacak, uzerine salca ekleyip kavuracak diye dusunurken dahiyane (!) bir fikirle hadi haslanmis makarnalarla salatayi karistirayim dedim. Ve ortaya yukaridaki manzara cikti. Salata kisminda ince dogranmis gobek marul (tam olarak boyle mi denir bilemedim, yanlissa kusuruma bakmayin), domates, taze sogan, kucuk dilimlenmis havuc (baby cut havuclardan kullandim), taze dereotu ve kuru feslegen var. Makarna ile salatayi karistirdiktan sonra azicik tuz, limon ve zeytinyagi ekledim. Tadi cok guzeldi. Yalniz bir tavsiyede bulunmak isterim. Bu makarna salatasini hemen tuketmelisiniz. Aksi takdirde bol sulu bir salata haline gelir ki, hic tavsiye etmem. Misafirlerinize ikram etmek icin yapmak isterseniz eger, butun malzemeleri dograyin, makarnayi da haslayip soguk sudan gecirerek suzun ve iyice sogutun. Misafirleriniz geldikten sonra malzemeleri karistirip tuzunu eklerseniz cok daha guzel olur.

Yanda gormus oldugunuz makarna salatasini Gainesville'de iken yapmistim. Bir turlu yayinlama firsatim olmamisti. Kismet buguneymis. Yogurtlu makarna salatasi icin kucuk boyuttaki makarnalardan kullanirim. Nedense diger makarnalar salatada kocaman kaliyormus gibi geliyor. Bu salata icin de dirsek (elbow) makarna kullandim. Makarnayi haslayip, soguk sudan gecirerek iyice sogutuyoruz. Ayri bir kapta bir miktar yogurt, isterseniz cok az mayonez ve tuzla ezilmis sarmisak ile iyice karistiriyoruz. Icine kucuk kucuk dogranmis kornison tursusu, konserve bezelye ve misir ekliyoruz. Daha sonra kuru dereotu ve bir miktar kirmizi biber ilave edilip makarnalar ile yogurtlu sosu karistiriyoruz. Hepsi bu :) Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: