2 Şubat 2008 Cumartesi

Ramazan Geldi Hosgeldi Etkinligi - Sahurluk Omlet

Ramazan gelmis hosgelmis, bereketiyle gelmis. Sizler de farkina variyor musunuz bilmem ama Ramazan'da ayri bir bereket oluyor sofralarimizda. Yetmez gibi gorunen yemekler bile fazlasiyle yetiyor hatta artiyor bile. Ramazan geldiginden beri sinavlar yuzunden pek bir sey anladigim soylenemez ama yine de arada supriz misafir cagirmayi ihmal etmedim. Misafiri genelde iftara cagiriyoruz ama gelin bir degisiklik yapalim ve bu ayki konuklarimizi sahura cagiralim.

Eminim akliniza cesit cesit borekler, pogacalar, kekler geldi ama benim ki sade bir oneri olacak. Omlet! Nasil ama cok degisik degil mi? Iftarda cesit cesit yemek goren mideleriniz sahurda hafif bir omlet ile kendilerine gelsin ne dersiniz? Aman sakin ha Minik Kus sinavlardan dolayi Ramazan etkinligi icin yemek yapamamis da bir omletle gecistiriyor diye dusunmeyin. Yok oyle bir sey (!). Ev sahibimiz sevgili Suheyla'ya kolayliklar diliyorum. Suheyla, seni etkinlikte yalniz birakamazdim. Ufakta olsa katkim olsun istedim. Umarim kabul edersin...

Omlet bildigimiz omlet iste... Once biberleri kucuk kucuk dogruyoruz. Sivi yagda biberler olene kadar kavurup, uzerine soyup kucuk kucuk dogradigimiz domatesleri ekliyoruz. Domatesler kendilerinden gectikten sonra ayri bir kasede cirpilmis, tuzlanmis ve baharatlandirilmis (ben kuru feslegene bayilirim, siz de mutlaka deneyin derim) yumurtalari dokup yumurtalar pisene kadar ocakta bekletiyoruz. En son rendelenmis kasar veya mozarella peynirimizi en uste dokup ocagin altini kapatiryoruz. Hepsi bu. Yaninda peynir, zeytin, hellimli peynirli biberler ve ekmek (veya bagel denen acma kilikli seyler) ile mmmmm super olur. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: