2 Şubat 2008 Cumartesi

Tortilla ekmeğinde ıspanaklı dürüm


Çok pratik tariflerden biri daha:
Ispanaklı dürüm (adı benim uydurmam, aslında dürüm pek sayılmaz çünkü tortilla ekmeğinde yaptım)
Öyle uzun uzun malzeme listesi falan vermiyim, şöyle kısaca anlatayım durumu:

  • Daha önce evde sürekli pişmiş ıspanak bulundurduğumdan bahsetmiştim ya; işte o ıspanaklardan (aşağıda yapılışını yeniden yazdım) tortilla ekmeğinin arasına yayıyoruz.
  • İki, üç dilim taze kaşar ( mozarella da harika olur)
  • 3-4 minik dilimlenmiş kurutulmuş domates ile dürüm şeklinde sarıyoruz.. (Bir de, Nomu oriantal ile tatlandırırsanız, parmakların yenmesi durumu olabilir)Hooop fırına, ya da mikrodalgaya..
  • Süre: peynir eriyene kadar.

Sonra isterseniz ikiye bölerek, isterseniz iki parmak kalınlığında dilimleyerek servis yapıyoruz.
Hepsi bu kadar!




Evde hep bulundurulan ıspanak kavurması:
(Hep bulundurulan=hep yapılan, sık tüketilen. Ispanağın pişmiş olarak bekletilememesi gerektiği bilgisini aldığım için bu notu yazıyorum. )
  • 2 adet kıyılmış kurusoğan , 3 kaşık zeytinyağında sotelenir.
  • Üzerine yıkanmış suyu iyice süzülmüş 1 kg ıspanak ve bir tutam tuz eklenerek,kapağı kapalı olarak pişirilir.
  • Su ilave edilmez kendi bıraktığı suyu çekmesi beklenir. (30 dakika)
  • Piştikten sonra tel süzgece koyulup fazla suyu süzülür.
  • Buzdolabında üzeri stretch folyo ile kapalı olarak, bu tür yemeklerde ya da börek, kurabiye içi, etin yanına garnitür, gibi pek çok kulanıma hazır olarak bulundurulur.
  • Ya da zeytinyağı limon ilavesi ile salata olarak hazırlanır.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: